اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روسیه با پذیرش دیپلمات در سفارت افغانستان موافقت کرد

نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان از موافقت این کشور برای پذیرش دیپلمات‌های افغان در مسکو خبر داد.

روسیه با پذیرش دیپلمات در سفارت افغانستان موافقت کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، رسانه‌های روسی به نقل از ضمیر کابلوف، نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گزارش داده‌اند که این کشور با درخواست طالبان برای پذیرش چند دیپلمات در سفارت افغانستان در مسکو موافقت می‌کند.

کابلوف این اظهارات را در گفت‌وگو با روزنامه‌ دولتی «ایزوستیا» روسیه مطرح کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ این‌که روسیه به‌رغم مخالفت سید طیب جواد، سفیر افغانستان در روسیه، حاضر است دیپلمات‌های طالبان را تایید کند، گفته است که طالبان برکناری سفیر کنونی را مطرح نمی‌کنند بلکه از مسکو خواسته‌اند «دو یا سه دیپلمات» را بپذیرند.

کابلوف افزوده است که در رویه‌ دیپلماتیک هر کشوری، این سفیر نیست که تصمیم می‌گیرد، بلکه تصمیم‌گیری به دست وزارت خارجه است.

این مقام روسی تصریح کرده است: «مقامات کنونی افغانستان از ما خواسته‌اند که دو یا سه دیپلمات را نیز در اینجا پذیرایی کنیم…. ما قبول داریم که چنین دیپلمات‌هایی بیایند و این یک امر داخلی خود مقام‌های افغانستان و سفارتخانه‌ی‌های‌شان است، ما در این گونه روندها دخالت نمی‌کنیم.»

با گذشت نزدیک به شش از ماه تسلط طالبان بر کابل تاکنون هیچ کشوری این گروه را به رسمیت نشناخته و روابط دیپلماتیک رسمی برقرار نکرده است.

گفتنی است که طالبان تنها فردی را به‌عنوان کاردار سفارت افغانستان در پاکستان تعیین کرده و سایر سفارت‌خانه در کنترل سفیران حکومت پیشین هستند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول