اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سیب ایران برای مردم هند مزه کرد/سیب هندی بدون مشتری ماند

گزارش‌ها حاکی از آن است که با ورود سیب ایران به بازار هند، مردم این کشور دیگر تمایلی به خرید سیب تولید داخل هند را ندارند.

سیب ایران برای مردم هند مزه کرد/سیب هندی بدون مشتری ماند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ایندیاتودی, گزارشها حاکی از آن است که ورود سیب ایران به بازار هند باعث شده تا محصولات داخلی این کشور بدون مشتری بمانند.

در واقع گفته می‌شود تا پیش از عرضه سیب ایرانی به بازار هند هر سبد سیب هندی به وزن 16 کیلوگرم با قیمت 1200 تا 1400 روپیه در بازار این کشور به فروش می‌رسید، اما ورود سیب ایران نه تنها باعث شده تا قیمت سیب هندی 30 درصد در بازار داخل این کشور به خاطر کاهش شدید تقاضا و نبود مشتری کاهش یابد، بلکه حدود 480 میلیون تن سیب نیز در سردخانه‌های این کشور انبار شده و خاک بخورد. البته گفته می‌شود، سیب از مرز افغانستان هم به هند وارد می‌شود. هنوز هم محموله‌های بزرگی از سیب ایرانی در حال ارسال با کشتی به هند است.

ورود سیب ایرانی به بازار ازادپور ماندی که بزرگ ترین بازار عمده فروشی میوه در آسیا به شمار می‌رود، باعث ریزش قابل توجه قیمت‌ها در این بازار شده است.

سیب ایرانی بر اساس توافق تجارت آزاد موجود بدون تعرفه گمرکی وارد هند می‌شود.

ویجی کومار تالرا, دبیر اتحادیه فروشندگان سیب در ازاد پور و کشمیر می‌گوید، در برابر سیب ایرانی تقاضا برای میوه‌های دیگر مناطق به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی می‌گوید، هر سبد 10 کیلویی سیب ایرانی بین 600 تا 850 روپیه قیمت دارد و سیب کشمیر با همین کیفیت بین 900 تا 1000 روپیه قیمت‌گذاری می‌شود که به همین دلیل تولید کنندگان داخلی هند قدرت رقابت خود را در برابر سیب ایرانی از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول