اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

فعالیت بیش از 12 هزار زن نویسنده در ایران

مسئول امور زنان در مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زنان امروز بسیار در صحنه‌های علمی می‌درخشند و ما بیش از ۱۲ هزار نویسنده زن در تراز ملی و بین‌المللی داریم.

فعالیت بیش از 12 هزار زن نویسنده در ایران

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، مینو اصلانی، مسئول امور زنان در مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس اندیشکده خانواده در دانشگاه امام حسین (ع) در برنامه صبح پارسی شبکه جام جم، گفت: رهبر انقلاب و حضرت امام احیاگر هویت زن در قرن معاصر بودند و خودباوری را در زنان شکل دادند؛ چراکه نشان دادند بانوان می‌توانند در شکل‌گیری تاریخ تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد:‌پیش از انقلاب ظرفیتی برای زنان وجود نداشت و بانوان در نظر گرفته نمی‌شدند. متاسفانه در زمان پیش از انقلاب کمتر از ۳۰ درصد زنان با سواد بودند اما پس از انقلاب اسلامی و تشویق زنان برای ایفای نقش، بانوان توانستند در تداوم انقلاب اسلامی تأثیر جدی داشته باشند.

مینو اصلانی افزود: حضرت امام و مقام معظم رهبری اشاره داشته‌اند که حضور زن برابر با حضور خانواده است و همین باعث ایفای نقش جامعه می‌شود. در زمان انقلاب و دفاع مقدس بسیاری از زنان فرزندان خود را به سمت فداکاری هدایت کردند و بسیار در پیشرفت انقلاب و موفقیت ایران نقش داشتند.

مسئول امور زنان در مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌زنان امروز بسیار در صحنه‌های علمی می‌درخشند و ما بیش از ۱۲ هزار نویسنده زن در تراز ملی و بین‌المللی داریم. پیش از انقلاب یک مربی خانم در حوزه ورزش وجود نداشت اما امروز بیش از ۳۸ هزار مربی زن در حوزه‌های مختلف ورزشی وجود دارند. اینها تنها قسمت کوچکی از حضور زنان در پیشرفت جامعه و کشور است. 

وی افزود: نقطه تمایز زنان ایرانی آن است که تمام این موفقیت‌ها در کنار خانواده شکل می‌گیرد و از آن جدا نیست. بانوان ایرانی در کنار فعالیت و تاریخ‌سازی در کشور همراه و راهنمای خانواده خود نیز هستند.

اصلانی ابراز داشت:‌هنگامی که به اندیشمندان کشورهای دیگر می‌نگریم می‌فهمیم آنها نیز از توانایی‌های بانوان انقلاب اسلامی متعجب می‌شوند؛ چرا که زنان اسلام توانسته‌اند تمامی نقش‌های خود را در جامعه ایفا کنند و در کنار نقش‌آفرینی در جامعه عضو پررنگی در خانواده خود باشند.

مسئول امور زنان در مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فرهنگ غرب به زنان اعلام می‌کند که اگر می‌خواهید انسان باشید باید مردواره باشید. نگاه غرب به زنان بسیار تحقیر آمیز است و به بانوان را به چشم جنس دوم نگاه می‌کنند.

وی متذکر شد:‌ما در فرهنگ خود می‌دانیم که زنان کرامت بالایی دارند و این موضوعی بدیهی است. حضرت امام هنگام ورود به صحنه تاریخ زنان را با تمام ویژگی‌های خود به صحنه آوردند و آن ویژگی‌ها را به رسمیت شناختند. 

اصلانی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل فضایی که در دنیا وجود دارد نیاز است که در ابتدا ارزش زنان را باز مطرح کنیم؛ در حالی که فرهنگ ایرانی اسلامی از کرامت الهی زنان مطلع است.

مسئول امور زنان در مرکز مطالعات راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:‌ بانوان به دلیل مادر بودن و پرورش دیگر انسان‌ها کرامت الهی دارند. جنایتی که غرب در حق زنان روا داشته آن است که جایگاه مادر بودن، همسر بودن و کرامت الهی را از آن‌ها سلب کرده است.

وی یادآور شد:‌متاسفانه در سبک زندگی غربی زیرساخت‌های حضور مادرانه از بین رفته است و اکنون تمام رفتارها و نقش‌افرینی زنان در جامعه غربی ماهیت مردواره‌ای دارد.

اصلانی افزود:‌در حال حاضر مسئله فرزندآوری از زندگی در کشورهای اروپایی حذف شده است و این باعث شده زنان و مردان جایگاه خود به عنوان مادر و پدر را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول