اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده‌ها با نرم‌افزاری بومی

نرم افزار آسیب شناسی جاده ها و محورها، مبتنی بر اقلیم ایران طراحی شد و به کمک ایمن سازی مسیرهای مواصلاتی آمد.

شناسایی نقاط حادثه خیز در جاده‌ها با نرم‌افزاری بومی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سیامک احمدی مدیرعامل شرکت ارکان پدید آب با اشاره به هوشمندی نرم‌افزار طراحی شده برای ارتقای ایمنی جاده‌ها، توضیح داد: تبدیل شدن خودرو به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی مردمان امروز و نیاز به توسعه شبکه راه ها در تمامی جهان باعث بروز شرایط و ریسک های بالقوه بسیاری در زندگی افراد شده است. عدم توجه به ایمنی و سلامت در جاده ها در بسیاری از کشورها منجر به جرح و فوت تعداد زیادی از افراد می شود.

تشخیص نقاط حادثه خیز جاده

در همین راستا، ایمن سازی جاده ها در دستور کار قرار گرفت و نرم افزاری طراحی شد که می تواند نقاط حادثه خیز هر محور را شناسایی کند و نحوه ترمیم نقطه حادثه خیز را به کاربر نشان دهد.

نرم افزار ایمنی راه ها، از ابزارهایی برای تحلیل و ارزیابی ایمنی عملکردی تحت تاثیرات طراحی هندسی بر روی راه ها تشکیل شده است و در واقع نوعی ابزار کمکی برای تصمیم گیری طراحان جهت طراحی بهتر خواهد بود.

نرم افزار ایمنی راه با امکان پیش بینی تصادفات برآوردهایی را از عملکرد ایمنی و عملکردی طراحی بزرگراه و یا راه مورد نظر را فراهم می کند و بدینوسیله می توان قبل از اجرا راه در مورد میزان تصادفات و محل های نقاط حادثه خیز بررسی های لازم را انجام داد.

نرم افزار ایمن سازی محورهای مواصلاتی این قابلیت را دارد تا به ارگان های مربوطه اطلاعاتی ارائه دهد که خودورهای امدادی و اورژانس در کدام قسمت محور قرار گرفته و چگونه می توان یک جاده را ایمن تر کرد.

نرم افزار ایمن سازی، نمونه خارجی ندارد و از سوی دستگاه های مرتبط با راه کشور نیز مورد تایید قرار گرفته و در صورتی که منابع مالی تامین شود می توان آن را در تمامی محورهای کشور به اجرا درآورد.

ایجاد 10 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که 10 فرصت شغلی بواسطه طراحی نرم افزار ایمن سازی جاده ها ایجاد شده است، گفت: در صورتی که نرم افزار ایمن سازی جاده ها در کشور عملیاتی شود می توان موقعیت های شغلی بیشتری نیز ایجاد کرد و کمک کرد تا سوانح و حوادث در جاده های کشور به کم ترین میزان ممکن برسد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول