اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

روایت سیار از شعرخوانی 22 بهمن میثم مطیعی

محمدمهدی سیار یکی از شاعران، شعر قرائت شده میثم مطیعی در راهپیمایی 22 بهمن در واکنش به نظرات مطرح شده روایتی از سرایش آن ارائه داد.

روایت سیار از شعرخوانی 22 بهمن میثم مطیعی

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، میثم مطیعی روز گذشته در میدان آزادی و سپس مصلی تهران همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم به شعرخوانی با موضوع سیاسی، اجتماعی و حماسی پرداخت که واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری داشت.

شعر مطیعی سروده محمدمهدی سیار، میلاد عرفانپور و علی‌محمد مؤدب بود. سیار در واکنش به نقدهای صورت گرفته روایتی از سرایش این شعر ارائه داد و نوشت:

علم قسط برافراز چو فرصت باقی‌ست
حق مردم به‌خدا زندگی قسطی نیست...

این بیت را دقیقاً در شعبه بانک و در نوبت پرداخت قسط وام گفتم. بیت‌های دیگر کم‌کم و پراکنده اضافه می‌شد. شب بیست و دو بهمن هنوز به ده پانزده بیت کامل هم نرسیده بودیم. تا صبح نخوابیدیم و با اینکه هم علی‌محمد مؤدب و هم میلاد عرفانپور درگیر کرونا بودند با وسواس این پنجاه بیت را فراهم کردیم و ساختار شعر تکمیل شد. البته که این دست «خطابه_شعر»ها معیارهای بلاغی خودشان را دارند و متفاوتند از شعرهای مکتوب متداول.

ساعت حدود ۹ صبح بود که متن کامل را فرستادم برای حاج میثم و پرینت گرفت و راه افتاد که برسد به مراسم. شاید تا آخرین دقیقه قبل از اجرا هم حک و اصلاحش می‌کردیم. بنده خدا میثم از چند روز قبل می‌گفت، شعر را زودتر برسانید که لااقل دستگاه و گوشه‌های موسیقایی متناسبش را انتخاب کنم. اما باز هم بسیار مسلط خواند، در دستگاه همایون و کاملاً  متناسب با مضامین و اقتضای مخاطب. به‌خصوص در اجرای اول یعنی میدان آزادی که شنیدنی‌تر از اجرای مصلی هم شد.

اتفاقات و بازتاب‌ها را لابد دیده‌اید. خیلی‌ها می‌گویند روز جشن انقلاب فقط باید از دستاوردها و شادی‌ها گفت. اما باور ما این است که اتفاقاً جشن یک انقلاب زنده چیزی نیست جز گرد هم آمدن مردم برای مرور مسیر طی شده، مقایسه وضع موجود با شعارهای اولیه و از همه مهم‌تر اعتراض به کاستی‌ها و ناراستی‌ها و سپس تجمیع اراده‌ها برای ادامه حرکت. اگر روز ۲۲ بهمنی از شما خواستند خودتان را به فراموشی بزنید و فقط خوشحالی کنید بدانید که شما را به مراسم ترحیم یک انقلاب فراخوانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول