اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بردی محمداف: توسعه ترکمنستان و بهبود زندگی مردم اولویت دولت است

رئیس جمهور ترکمنستان گفت: اولویت کنونی دولت، توسعه ترکمنستان و بهبود شرایط زندگی مردم است.

بردی محمداف: توسعه ترکمنستان و بهبود زندگی مردم اولویت دولت است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور  ترکمنستان در نشست فوق العاده مجلس خلق مصلحتی(مجلس مردمی) گفت: اولویت در اتخاذ تصمیمات مهم در مورد توسعه ترکمنستان برای 30 سال آینده و بهبود شرایط زندگی مردم و دستیابی به رشد اقتصادی باثبات است.

در این نشست اعضای منتخب خلق مصلحتی ترکمنستان، نمایندگان مجلس، روسای مقامات دولتی، احزاب سیاسی و سازمان های عمومی، روسای ادارات منطقه ای و مقامات محلی، بزرگان افتخاری مردم، نمایندگانی از مردم ترکمنستان و اقشار مردم حضور داشتند.

بردی محمداف همچنین بر توسعه بخش غیردولتی و انتقال اقتصاد به بدنه بازار تاکید کرد که برای آن حمایت گسترده از کارآفرینی پیش بینی شده است.

وی در رابطه با سیاست خارجی گفت: ترکمنستان در دهه‌های آینده تلاش‌های اولویت‌دار خود را بر پنج جهت استراتژیک هدفمند متمرکز خواهد کرد. تضمین صلح و امنیت، توسعه و ترویج بی‌طرفی در صحنه جهانی، ایجاد و تنوع بخشیدن به روابط اقتصادی خارجی، ترویج توسعه پایدار از هر راه ممکن و ترویج انسان‌سازی روابط بین‌الملل، آوردن استانداردهای عالی اخلاق، و عدالت در آنها هستند.

بردی محمداف تاکید کرد: این یک بردار بلندمدت سیاست خارجی است و اصول اساسی خط سیاست خارجی دولت ترکمنستان بدون تغییر باقی می‌ماند.

در این نشست، نتایج سال 2021 جمع‌بندی شد و برنامه «احیای دوره جدید یک دولت مستقل: برنامه توسعه ملی اجتماعی-اقتصادی ترکمنستان برای سال‌های 2022-2052» به تصویب رسید.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود اظهار داشت: شرکت کنندگان عزیز خلق مصلحتی، تمام آنچه در بالا گفتم دیدگاه من از چشم انداز توسعه کشورمان است. این دوره جدید سیاسی من است.

بردی محمداف گفت: بنابراین، ما به کار هدفمند و با الهام ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال امید ویژه ای به جوانان کشور دارد زیرا نسل جوان مظهر امید به آینده است. همانطور که می‌دانید 15 سال پیش در 11 فوریه 2007 انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان در کشور ما برگزار شد. سپس مردم عزیز مرا به بالاترین پست دولتی برگزیدند و از این طریق این پست را به من اعطا کردند.

بردی محمداف به انتخابات سراسری 2012 و2017  اشاره کرد و اظهار داشت نتایج این انتخابات به وضوح این اعتماد بالا را تبیین می‌کند.

وی افزود: اکنون 15 سال است که در بالاترین مقام یعنی ریاست جمهوری ترکمنستان کار می‌کنم و همزمان رئیس کابینه وزراء، رئیس شورای امنیت دولتی، فرمانده عالی نیروهای مسلح، و رئیس مجلس و رئیس خلق مصلحتی ترکمنستان هستم.

رهبر ترکمنستان تاکید کرد که دو سال پیش به سن نبوت رسیدم یعنی 63 سالگی و امروز می خواهد تصمیم سختی را درباره خود مطرح کند و اکنون وقت آن رسیده است.

وی گفت: من از این ایده حمایت می‌کنم که برای رسیدن به اهداف دولتی در مرحله جدیدی از توسعه کشور،  ما باید موقعیت را در اختیار رهبران جوانی قرار دهیم که در محیطی معنوی و مطابق با الزامات والای زمانه ما پرورش یافته اند.

بردی محمداف گفت: من به عنوان رئیس خلق مصلحتی قصد دارم زندگی گسترده و تجربیات سیاسی خود را بیشتر به این وادی هدایت کنم.

رئیس جمهور به هموطنان خود اطمینان داد که به نام زندگی سعادتمندانه و سرنوشت بزرگ میهن عزیز، مردم و نسل های دلیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول