اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

استقبال طالبان از بازگشت نماینده «اشرف غنی» به افغانستان

عبدالسلام رحیمی، نماینده ویژه اشرف غنی در امور صلح که پس از تسلط طالبان از افغانستان خارج شده بود، به این کشور بازگشت و مورد استقبال سرپرست وزارت خارجه طالبان قرار گرفت.

استقبال طالبان از بازگشت نماینده «اشرف غنی» به افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالسلام رحیمی»، نماینده‌ی ویژه رئیس‌جمهور فراری افغانستان در امور صلح، پس از بازگشت به کابل، مورد استقبال مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان قرار گرفت.

وزارت خارجه‌ طالبان امروز (شنبه، ۲۳ بهمن) اعلام کرد که متقی به رحیمی اطمینان داده تا زندگی «عزتمندانه» در افغانستان خواهد داشت.

سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان گفت که شهروندان افغانستان در کمپ‌های خارج زندگی سختی را سپری می‌کنند و ابراز امیدواری کرد که این افراد دوباره به کشورشان بازگردند.

متقی افزود که اختلاف نظرها طبیعی است؛ اما «دین و وطن» مشترک است.

 

وزارت خارجه‌ طالبان نقل از سلام رحیمی نوشته که خوشحال است که به کشورش بازگشته و «تغییر مثبتی که با دولت جدید به وجود آمده ستودنی است». رحیمی از طالبان خواسته است که برای رفع چالش‌های پیش‌رو تلاش کنند.

رحیمی از افراد نزدیک به اشرف‌ غنی است. او مدتی به‌‌عنوان رییس دفتر ریاست جمهوری افغانستان کار کرده است. همچنین رحیمی وزیر دولت در امور صلح بود و در هنگام سقوط حکومت اشرف غنی به‌عنوان نماینده‌ ویژه او در امور صلح کار می‌کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول