اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

روایت جهاد جوانان رودانی با رمز «سلام بر ابراهیم»

جوانان جهادگر رودانی با خدمت‌رسانی به محرومان شهر یاد و راه شهید ابراهیم هادی را در بهشت جنوب زنده نگه داشته‌اند.

روایت جهاد جوانان رودانی با رمز «سلام بر ابراهیم»

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم، حضرت سیدالشهداء حدیث زیبائی دارند، ایشان می‌فرمایند: « حاجات مردم به سوی شما از نعمت‌های خدا بر شماست، در ادای آن کوتاهی نکنید که این نعمت در معرض زوال و نابودی است » بحار ج 78 ص 121 

 این حدیث نورانی چراغ راه زندگی ابراهیم بود و همیشه تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم به کار می‌بست.

شهید ابراهیم هادی به دلیل ویژگی‌های اخلاقی، فرماندهی و شخصیتی‌ که داشته است ،تاکنون به عنوان یکی از شهدای مفقودالجسدی شناخته می‌شود که شنیدن زندگی‌نامه او برای هر جوانی دل‌انگیز و هیجان‌آور است.

اما اینجا در رودان در شرق هرمزگان هم گروهی از جوانان جهادگر چند سالیست که با یاد و نام آن شهید والا مقام اخلاق و رفتار نیکو او را سیره راه قرار داده‌اند و برای کمک به محرومان گام بر می‌دارند.

آنها با الگو گیری از این شهید با رمز سلام بر ابراهیم در راه او حرکت می کنند تا ندای مظلومی بی پاسخ نماند.

 

مجتبی نجفی مسوول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در رودان در خصوص آغاز حرکت راه گروه جهادی شهید هادی در رودان می گوید: گروه فرهنگی مردمی شهید ابراهیم هادی در سال 1396هم زمان با سالروز شهادت شهید وبرگزاری  برنامه یادواره شهید در 22بهمن فعالیت خود را در شهرستان  رودان شروع کرد.

وی ادامه داد:  گروه  در سال 1398 با پیگیری‌های فراوان  به عنوان یک هیئت مذهبی رسما ثبت شد.

نجفی تصریح کرد: از ابتدا برنامه سالانه گروه از زمان شروع به فعالیت برگزاری یادواره شهید بود که به حمدالله به خوبی هم پیش رفت و هر ساله نام، یاد و خاطره آن شهید عظیم شأن در رودان می پیچید.

وی با اشاره به حرکت گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در راه مقابله با ویروس منحوس کرونا گفت: گروه در  ایام کرونا  که مساجد  بسته بودند برنامه‌های فرهنگی خود را در قالب مراسم ملی،  مذهبی و در خیابان های شهر در قالب برنامه ایستگاه‌های تبلیغاتی دنبال کرد، خدا را شکر برنامه‌های به بهترین شکل انجام شد و در مناسب های مختلف گروه شهید ابراهیم هادی حضور فعالی را داشت.

مسوول گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در شهرستان رودان با اشاره به فعالیت های محرومیت زدایی جوانان جهادگر گروه در شهرستان گفت: گروه  در کنار فعالیت‌های فرهنگی خود فعالیت‌های محرومیت زدایی مختلفی داشته، از این نوع فعالیت‌ها می‌توان به  تهیه و توزیع بیش از 200سری جهیزیه برای زوج‌های جوان و نیازمند که این طرح به صورت مشارکتی 60 درصد زوج ها همچنان در حال اجرا هست و به مناسبت سالروز شهادت شهید 12 سری جهیزیه دیگر نیز تهیه و توزیع شد.

 

وی خاطر نشان ساخت: تهیه و توزیع بسته‌های معشتی در مناسبت‌هایی مثل ماه مبارک رمضان و دیگر ایام مذهبی   برای خانواده های نیازمندان دیگر فعالیت گروه است.

نجفی به یاری رساندن به نیازمندان در روزهای گرم تابستان رودان هم اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان بعضاً خانواده های کم بضاعت از نعمت کولر بی بهره اند و گرما طاقت فرسا را تحمیل می کنند در تابستان امسال گروه برای این امر نیک هم قدم برداشت و به حمدالله  تهیه یک دستگاه  کولر و ۲ دستگاه یخچال  برای خانواده‌های نیازمند محقق شد.

وی با اشاره به سیل اخیر در رودان گفت: در همین سیل اخیر در رودان جوانان جهادگر گروه با  تهیه و توزیع بیش از 40 دستگاه  بخاری و ۴۰ دستگاه آب گرمکن به یاری خانواده های سیل زده شتافتند.

وی از مشارکت برای احداث دو باب منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز خبر داد و گفت: اکثر هزینه کمک به نیازمندان در گروه شهید ابراهیم هادی از مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود و با عنایت خود شهید هیچ گاه پرچم یاری به نیازمندان گروه پایین نیامده است.

این جوان جهادگر تصریح کرد: در برنامه‌های گروه می‌توان به پشتیبانی‌های مختلف از یادواره‌های شهدا اشاره کرد و همین اخیرا مشارکت بسیار خوبی با یادواره شهدای جهاد گر که برای اول با در شهرستان  با  نام یادواره سه شهید جهادگر شهرستان  در امامزاده شاه قطب الدین حیدر شهر  با سخنرانی سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام هرمزگان و رو نمایی از تصاویر دیجیتالی شهدا همراه بود داشته ایم.

وی در پایان تاکید کرد: به لطف الهی و عنایت شهید فعالیت و کار گروه جهادی شهید ابراهیم هادی در شهرستان رودان همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد برنامه های گروه با گسترده شدن در حوزه ها مختلف به پیش برود.


به گزارش فارس، ابراهیم هادی اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان تهران متولد شد. او چهارمین فرزند خانواده بشمار می‌رفت. با این حال پدرش مشهدی محمد حسین به او علاقه خاصی داشت. او نیز منزلت پدر خویش را بدرستی شناخته بود. پدری که توانسته بود فرزندانش را به بهترین نحو تربیت کند.

ابراهیم نوجوان بود که طعم تلخ یتیمی را چشید. دوران دبستان را به مدرسه طالقانی و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان و کریم خان درس خواند. سال۱۳۵۵ توانست دیپلم ادبی بگیرد. از همان سال‌های پایانی دبیرستان مطالعات غیردرسی را نیز شروع کرد.حضور در«هیئت جوانان وحدت اسلامی» و همراهی وشاگردی استادی نظیر «علامه محمد تقی جعفری» بسیار در رشد شخصیتی ابراهیم موثر بود. در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد.

او همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود. پس از پیروزی انقلاب در سازمان تربیت بدنی مشغول و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد. ابراهیم همچون معلمی فداکار و متعهد به تربیت دانش‌آموزانش پرداخت. اهل ورزش بود. با ورزش پهلوانی یعنی ورزش باستانی شروع کرد و در والیبال و کشتی بی‌نظیر بود.

هرگز در هیچ میدانی پا پس نکشید و مردانه ایستاد.مردانگی او را می‌توان در ارتفاعات سر به فلک کشیده «بازی‌دراز» و «گیلانغرب» تا دشت‌های سوزان جنوب مشاهده کرد. حماسه‌های او در این مناطق هنوز در یاد همرزمانش می‌درخشد.ابراهیم در عملیات «والفجر مقدماتی»، پنج روز به همراه بچه‌های گردان «کمیل» و «حنظله» در کانال‌های «فکه» مقاومت کردند و تسلیم دشمن نشدند.

سرانجام در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به پشت خط مقدم او تنها ماند و از آن پس دیگر کسی او را ندید و گمنام باقی ماند. مزار یادبود این قهرمان شهید در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول