اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتخاب مجدد اشتاین‌مایر به‌عنوان رئیس جمهور آلمان

رئیس جمهور آلمان توانست برای یک دوره پنج ساله دیگر مقام خود را حفظ کند.

انتخاب مجدد اشتاین‌مایر به‌عنوان رئیس جمهور آلمان

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» روز یکشنبه برای دومین بار پیاپی به‌عنوان رئیس جمهور آلمان انتخاب شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پارلمان آلمان اعلام کرد اشتنمایر ۶۶ ساله توانست با دریافت ۱۰۴۵ رأی از ۱۴۳۷ رأی برای دومین دور پنج ساله رئیس جمهور این کشور شود.

افراد شرکت‌کننده در این رأی‌گیری، اعضای «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) و تعداد برابری از نمایندگان منتخب هر شانزده ایالت این کشور را شامل می‌شدند. در میان این نمایندگان، اسم «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان نیز به چشم می‌خورد.

اشتاین‌مایر به عنوان یکی از اعضای حزب «سوسیال دموکرات» پیش از انتخاب به‌عنوان رئیس جمهور آلمان در سال ۲۰۱۷، در دو دوره، وزیر امور خارجه دولت مرکل بود. علاوه بر سوسیال دموکرات‌ها، حزب سبزها و حزب دموکرات‌های مسیحی آلمان نیز از تصمیم او برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس جمهور استقبال کرده بودند.

او در حالی دوباره به عنوان رئیس جمهور آلمان انتخاب شده که کشورش در میانه بحران اوکراین در حال راه رفتن بر روی لبه تیغ است. آلمانی‌ها از یک سو اعزام نیرو و ارسال سلاح به اوکراین را رد کرده‌اند و از سوی دیگر بر لزوم حمایت از این کشور در برابر حمله احتمالی روسیه تأکید دارند.

از سوی دیگر اشتاین‌مایر تابستان امسال در آستانه سفر به فلسطین اشغالی مدعی شده بود: «نگرانی‌های اسرائیل درباره تهدید ایران که مشتاق به تسلیحات هسته‌ای است، قطعاً موجه است. من در طول سال‌های مذاکرات دشوار با ایران، دائماً از این نگرانی‌ها مطلع بودم و گفت‌وگوهای زیادی با اسرائیل در خصوص این موضوع داشتم و جدیدترین آن همین چند هفته پیش با رئیس‌جمهور (روون) ریولین و رئیس ستادکل ارتش اسرائیل در برلین بود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول