اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزیر خارجه مالی بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «عبدالله دیوپ» وزیر خارجه جمهوری مالی و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، بعدازظهر امروز (یکشنبه) ۲۴ بهمن ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از استقبال از سوی حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو وزیر خارجه در این دیدار درباره موضوعات مختلف مورد علاقه در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این‌ ملاقات به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم تأکید کرد.

امیرعبداللهیان  اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه مراودات و تعاملات با کشور مالی در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون صنعتی و علمی و از جمله بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی، بر آمادگی تهران برای انتقال فناوری و به شراکت گذاشتن این دستاوردها با کشور دوست مالی تأکید کرد.

عبدالله دیوپ وزیر امور خارجه جمهوری مالی نیز در این دیدار ضمن تشکر بابت دعوت و مهمان نوازی طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، به ویژه در خصوص مسائل تجاری و اقتصادی خبر داد. 

وزیر امور خارجه مالی با برشمردن زمینه‌های کاری از شرکت‌های ایرانی جهت حضور در این کشور دعوت کرد. 

دو طرف همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه مشترک از جمله آموزش، بهداشت، فناوری‌های نوین، دامپروری وانرژی به ویژه انرژی خورشیدی تأکید و در خصوص تدوین نقشه راه همکاری‌ها در اسرع وقت توافق کردند.

همچنین وزرای امورخارجه دو کشور با توجه به گستره همکاری‌های فیمابین، تصمیم گرفتند کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاسیس و اولین جلسه آن را در آینده نزدیک در «باماکو»، پایتخت مالی تشکیل دهند. 

وزیر امور خارجه مالی همچنین از امیرعبداللهیان برای دیدار از مالی دعوت کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت و مقرر شد این سفر در اولین فرصت ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول