اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارسال 1500 تُن سلاح به اوکراین؛ لیتوانی به کی‌یف موشک «استینگر» داد

در ادامه ارسال سلاح و تجهیزات از سوی آمریکا و متحدانش به اوکراین، دولت کی‌یف از دریافت سامانه‌های ضد هواپیما از لیتوانی خبر داد.

ارسال 1500 تُن سلاح به اوکراین؛ لیتوانی به کی‌یف موشک «استینگر» داد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع اوکراین از دریافت محموله تجهیزات نظامی از لیتوانی شامل موشکهای ضد هواپیمای استنیگر و مهمات خبر داد. 

براساس گزارش رویترز، «اولکسی رژنیکوف» با اشاره به اینکه روز یک شنبه دو هواپیمای آمریکایی شامل 180 تُن انواع مهمات جنگی به این کشور وارد شده است اعلام کرد که تا کنون 1500 تن انواع مهمات با 17 پرواز در این کشور تخلیه شده است. 

مقامات نظامی می‌گویند که اوکراین به طورقابل توجهی در حال تقویت نیروهای مسلح خود با کمک متحدانش، تجهیز ارتش به ویژه با سیستمهای ضد تانک انگلیسی و آمریکایی و هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه‌ای است. 

مقامات آمریکایی و ناتو مدعی هستند که روسیه هر لحظه ممکن است به اوکراین حمله کند و به این بهانه در حال ارسال تجهیزات نظامی و سلاح به اوکراین و استقرار نظامیان خود در شرق اروپا هستند. ادعایی که مقامات روس آن را رد کرده‌اند.

ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به شرق اروپا و اوکراین یکی از نگرانیهای امنیتی روسیه است که بارها به مقامات غربی درباره آن هشدار داده است. 

 سفارت آمریکا در اوکراین روز یک شنبه با اشاره به ارسال محموله جدید نظامی به اوکراین اعلام کرد: «دو فروند هواپیمای ایالات متحده صبح روز یکشنبه برای تقویت دفاع اوکراین وارد کی‌یف شدند. این بخشی از کمک ۲۰۰ میلیون دلاری  است که کنگره آمریکا اخیراً مجوز ارسال آن را به اوکراین داده و شامل مهمات و دستگاه نارنجک‌ انداز می‌شود.»

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول