اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی اعلام شد/ کمبود ۴۰ هزار نیروی مشاور در مدارس

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی، گفت: در حال حاضر در هر استان، یک مرکز وجود دارد که 12 ساعت در طول روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کنند.

ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی اعلام شد/ کمبود ۴۰ هزار نیروی مشاور در مدارس

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره اورژانس دانش‌آموزی، اظهار کرد: خط ملی نماد یا همان 1570 در همه استان‌ها شروع به کار کرده است و آموزش به نیروهای تخصصی این بخش داده شده است و اکنون در حالا ارائه خدمت به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران هستند.

وی درباره ساعت کار اورژانس دانش‌آموزی گفت: در حال حاضر در هر استان، یک مرکز وجود دارد یعنی ۳۲ مرکز داریم که 12 ساعت در طول روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کنند. 

شکوهی در پاسخ به این پرسش که «آیا به دنبال توسعه مراکز هستید؟»، افزود: فعلا بنای ما این است که همین مراکز فعالیت کنند تا پس از بررسی‌های تکمیلی به مرور خدمات دیگری را نیز به آن بیفزاییم.

* فعالیت سامانه پایش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: سامانه پایش آسیب‌های اجتماعی داریم که حدود 62 هزار مدرسه تحت پوشش آن قرار دارند و مدیران مدارس به ما برای تکمیل سامانه یاری می‌دهند.

وی اضافه کرد: اطلاعات جمع‌آوری شده و نقشه خطرپذیری مدرسه، منطقه و استان آماده شده و بر اساس آن وارد برنامه‌ریزی و اقدام می‌شویم.

* شاخص اختصاص مشاور برای مدارس و مراکز تغییر کرده است

شکوهی با بیان اینکه 12 هزار و 900 مشاور در مدارس فعالیت می‌کنند، گفت: بر اساس سند جامع نظام راهنمایی و مشاوره که اخیرا به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و با امضای وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد، شاخص نیروی انسانی برای مدارس و مراکز تغییر کرده است.

وی توضیح داد: قبلا شاخص تخصیص مشاور یک ساعت به ازای هر 15 دانش‌آموز بود که در سند جدید، یک ساعت به ازای ۱۲ دانش‌آموز است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون برای مقطع متوسطه اول الزام به داشتن مشاور داشتیم، ادامه داد: از این پس برای دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوم نیز نیروهای مشاور را خواهیم داشت و تلاش می‌شود در مرحله اول از نیروهای موجود به صورت حق‌التدریس استفاده شود و در آینده نیز با کسب مجوزهای استخدام، مشاور جذب کنیم.

*کمبود ۴۰ هزار نیروی مشاور در مدارس

شکوهی با اشاره به اینکه هنوز سهمیه مشاوران در آزمون استخدامی امسال قطعی نشده است، گفت: به نسبت در بازه زمانی 5 ساله اخیر حدود 15 هزار مربی و مشاور استخدام کرده‌ایم ولی کماکان 40 هزار نیروی جدید بر اساس شاخص جدید سند نظام جامع کمبود داریم.

به گزارش فارس، علیرضا کاظمی معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در زمان افتتاح خط اورژانس دانش‌آموزی، اظهار کرد: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌‌آموزان، یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند، مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول