اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

از نجات جان حیات وحش آسیب دیده تا یادآوری اهمیت تالاب ها/تلاش فعالان محیط زیست در هفته سوم بهمن

فعالان محیط زیست سراسر کشور در سومین هفته از بهمن با یادآوری اهمیت تالاب ها در سراسر کشور، به کمک حیات وحش آسیب دیده شتافتند و درختکاری را فراموش نکردند.

از نجات جان حیات وحش آسیب دیده تا یادآوری اهمیت تالاب ها/تلاش فعالان محیط زیست در هفته سوم بهمن

به گزارش خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، روز جهانی تالاب ها بهانه خوبی بود برای دوستداران و فعالین حوزه محیط زیست و و منابع طبیعی تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی خود در زمینه زیست محیطی علی الخصوص تالاب‌ها، مسائل مهم در این زمینه را به مردم و در سطح جامعه انتقال دهند تا با اینکار مردم را بیش از پیش با اهمیت تالاب‌ها آشنا کنند.

 نجات و رهاسازی پرندگان اهلی و وحشی، پاکسازی طبیعت و طرح ملی جنگلانه از دیگر برنامه های اجرا شده توسط گروه‌های داوطلبانه و محیط زیستی در هفه سوم بهمن ماه 1400 بود. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه‌ای این فعالیت‌ها، حمایت خود را از  گروه‌های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.   

 آغاز طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در شهرستان نطنز

پس از پیگیری‌های فراوان گروه‌های محیط زیستی و با توجه به امضای تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در دبستان احسان شهر نطنز استان اصفهان آغاز شد. هدف این طرح ارتقا و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین معلمان و دانش آموزان است.

گرامیداشت روزجهانی تالاب‌ ها در منطقه حفاظت شده رودبار

به مناسبت روز جهانی تالاب‌‌ها، دو برنامه پویش مردمی زندگی سالم با محیط زیست سالم و همچنین آموزش به دهیاران، با حضور مردم در منطقه حفاظت شده سیاهرود شهرستان رودبار استان گیلان برگزار شد.

 برگزاری کارگاه تالاب جنگل حرا در عسلویه

به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها و به همت انجمن نبض زمین و با دعوت از علاقمندان، کارگاهی یک ساعته در خصوص وضعیت زیست محیطی شهرستان عسلویه در استان بوشهر و لزوم حمایت و حفاظت از جنگل حرا و تالاب نایبند، در جنگل حرای بیدخون نایبند برگزار شد.

 رهاسازی یک بهله جغد شاخدار در شهرستان گرمی

با پیگیری و تلاش دوستداران محیط زیست گرمی، یک بهله جغد شاخدار پس از مداوا در زیستگاه خود در این شهرستان از استان اردبیل رهاسازی شد. همچنین نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین انجام ماموریت گشت و کنترل، ضمن کشف یک قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز معتبر، از وقوع شکار غیرمجاز و هرگونه آسیب به حیات وحش جلوگیری کردند.

 رهاسازی یک اردک سرسبز در زیستگاه های طبیعی نطنز

یک اردک سرسبز که توسط دوستداران حیات وحش به واحد حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز تحویل داده شده بود، پس از مراقبت و اطمینان از سلامت جسمانی، توسط محیط بانان در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان در استان اصفهان رها سازی شد.

 کارگاهی آموزشی با موضوع اهمیت آب و تالاب در روستای شایق در استان اردبیل برگزارشد

با تلاش و پیگیری فعالان حوزه محیط زیست استان اردبیل، کارگاهی آموزشی با موضوع اهمیت آب و تالاب در کتابخانه استاد اسدالهی روستای شایق این استان، برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار شد. در این کارگاه با استفاده از تکنیک کتابخوانی و انجام کلاژ و نقاشی گروهی، در خصوص اهمیت تالاب و آب بحث و گفت و گو شد.

بزرگداشت روز جهانی تالاب ها در تالاب صالحیه البرز

به همت دوستداران محیط زیست ‌و با همکاری برخی از ادارات شهرستان نظرآباد استان البرز، برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها در منطقه تالاب صالحیه برگزار شد. در این مراسم ضمن گفتگو با جامعه محلی و دوستداران تالاب، از نظرات آنها در جهت بهتر شدن وضعیت تالاب سوال شد.

برگزاری وبینار آمورشی دنیای شگفت انگیز تالاب‌ها در استان هرمزگان

با تلاش اعضای سازمان مردم نهاد حوزه محیط زیست استان هرمزگان و به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها، وبینارهای آموزشی با موضوع «دنیای شگفت انگیز تالاب‌ها» برای دانش آموزان و «حفاظت و احیا تالاب‌ها» برای دبیران جغرافی در این استان برگزار شد.

 رهاسازی پرنده شکاری در کهنوج کرمان

با تلاش دوستداران طبیعت در شهرستان کهنوج، یک بهله پرنده شکاری از نوع عقاب صحرایی که زخمی شده بود، پس از سه ماه تیمار و مراقبت در زیستگاه خود در استان کرمان رها سازی شد.

نجات یک سر تِشی توسط همیار محیط زیست در شهر فنوج استان سیستان و بلوچستان

یک سر تشی که در نزدیکی شهر فنوج و در مسیر جاده‌ای با یک خودرو برخورد کرده بود، توسط یکی از همیاران محیط زیست کشف و پس از تیمار و مداوا، در یکی از زیستگاه‌های مناسب منطقه در استان سیستان و بلوچستان رهاسازی شد.

تشی‌‌ها جوندگان بزرگی هستند که بخش‌های زیادی از سطح بدن آن‌ها پوشیده از خارهایی تیز و بلند است.

 برنامه فرهنگی بزرگداشت روز جهانی تالاب ها در روستای روشت کوچک در استان آذربایجان شرقی

به همت تعدادی از گروه‌های دوستدار محیط زیست و به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها، برنامه «فرهنگی زیست محیطی» با تشریح اهمیت تالاب‌ها به ویژه تالاب قره قشلاق، تنوع زیستی تالاب‌ها و همچنین اجرای برنامه نقاشی برای گروه سنی کودکان، در از توابع شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

 اجرای برنامه آموزشی یک ساعت با محیط بان در مجاورت منطقه حفاظت شده میشـداغ خوزستان

 دوره آموزشی طرح یک ساعت با محیط بان، در مـدارس نزدیک به منطقه حفاظت شده میشداغ استان خوزستان با همراهی دوستداران محیط زیست و همکاری اداره آموزش و پرورش شهر بسـتان، در مدرسه فتــح المـبین روستای ام الدبس برگزار شد.

 کاشت ۳۰ اصـله نـهال در حیاط مدرسه، از جمله اقداماتی بود که در این طرح اجرا شد.

نشست سمن های محیط زیستی لاهیجان با مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان

سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان لاهیجان روز ۱۹ بهمن ماه، در نشستی با حضور رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان، چالش‌های زیست محیطی این شهرستان را بررسی کردند. در این نشست نمایندگان تشکل‌ها، موضوعات و دغدغه‌های زیست محیطی مربوط به حوزه شهرستان را بیان و مطالبات خود را در این خصوص مطرح کردند.

 برگزاری برنامه آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس رومشگان استان لرستان

به همت سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست، دوازده دوره آموزشی طرح یک ساعت با محیط بان با آموزش اهمیت طبیعت، آب، خاک و حیوانات و راه‌های کاهش تولید زباله در مدارس ابتدایی شهرستان رومشگان استان لرستان برگزار شد.

نجات و رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان

 در پی تماس تلفنی اهالی بومی منطقه شهرستان قلعه گنج، مبنی بر حبس شدن یک قلاده گربه جنگلی در حصار نگهداری حیوانات اهلی، با تلاش و همکاری یکی از دامداران طبیعت دوست این شهرستان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان، این گربه جنگلی نجات یافته و در زیستگاه خود رهاسازی شد.

نجات یک رأس بز کوهی در منطقه حفاظت شده کوسالان در شهر هوماران استان کردستان

یک رأس بز کوهی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوسالان منتهی به شهر هورامان استان کردستان که در برف و سرما گرفتار شده و آسیب دیده بود، با تلاش همیاران محیط زیست نجات یافت. در حال حاضر این حیوان تحت مداوا بوده و پس از اطمینان از سلامت کامل جسمی، در زیستگاه‌ خود رها سازی خواهد شد.

 مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب ها در سیستان و بلوچستان

مراسم بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ ها با حضور گروه های دوستدار و فعال محیط زیست منطقه سیستان و برخی از مسئولین استانی، در مرکز بازدیدکنندگان کوه خواجه شهرستان هامون استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

پویش نجات طبیعت در گرمسار

پویش نجات طبیعت با تلاش فعالان حفاظت محیط زیست و همکاری پاکبانان شهرداری در گرمسار استان سمنان راه اندازی شد. در این پویش، ورودی این شهر در محدوده سردره و اتوبان اصلی قم- گرمسار از زباله پاک سازی و زباله ها تفکیک شد.

برگزاری مراسم پاکداشت طبیعت در روستای قوهه استان البرز

 مراسم پاکداشت طبیعت به منظور پاکسازی زباله‌های رها شده در ابتدای جاده روستای قوهه استان البرز، به همت دوستداران محیط زیست این استان و با همکاری برخی ادارات شهرستان چهارباغ برگزار شد.

کاشت ۲۲۰۰ اصله نهال در ورودی های شهر ساری

این برنامه درختکاری در راستای اجرای طرح توسعه فضای سبز، با تلاش و همکاری دوستداران طبیعت ساری، کارکنان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری این شهر، در مبادی ورودی قائم شهر به ساری و ساری به نکا انجام شد.

تاکنون بیش از ۲۲۰۰ اصله نهال از گونه‌‌های بومی، هیرکانی، شیردار، چنار، افرا و ون در استان مازندران کاشته شده است.

 اجرای طرح جنگلانه در شهرستان سروستان استان فارس

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح جنگلانه شهرستان سروستان، با حضور همیاران منابع طبیعی استان فارس و نیروهای محیط زیست، در اطراف گردنه علفه منطقه حفاظت شده میان جنگل فسا (مناطقی که دچار آتش سوزی شده بود)، با کاشت بذر درختان و گیاهان بومی الوک و انغوزه برگزار شد.

اهدای علوفه برای تعلیف آهوان دشت سهرین در استان زنجان

به همت یکی ازدوستداران و خیرین حوزه محیط زیست استان زنجان، یک کامیون علوفه برای تعلیف آهوان دشت سهرین این استان که تنها بازماندگان آهوی شمال غرب کشور هستند، اهدا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول