اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دست رد تل‌آویو به سینه اوکراین از ترس روسیه

پس از اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به این کشور، رسانه‌ها خبر دادند که تل‌آویو به علت ترس از تیرگی روابط با مسکو از انتقال سامانه‌های گنبد آهنین به کی‌یف خودداری کرده است.

دست رد تل‌آویو به سینه اوکراین از ترس روسیه

به گزارش سرویس‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع عبری‌، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند که در بحبوبه تنش اوکراین و روسیه، تل‌آویو درخواست کمک تسلیحاتی کی‌یف را رد کرده است.

بنابر گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت»،‌ تل‌آویو درخواست کی‌یف مبنی بر ارسال گنبد آهنین برای ارتش اوکراین را به علت ترس از تیرگی روابط با روسیه رد کرده است.

برخی منابع فلسطینی با پرداختن به این گزارش اشاره کردند که تل‌آویو با این مخالفت خود سعی دارد تصویر ساختگی از گنبد آهنین را حفظ کند چراکه این سامانه در برابر آتش روسیه به هیچ عنوان نمی‌تواند مقاومت کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

 «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، دوشنبه شب، به وقت تهران در سخنرانی تلویزیونی با شهروندان اوکراینی گفت که سازمان اطلاعات آمریکا معتقد است حمله روسیه ممکن به زودی رخ دهد. رئیس جمهور اوکراین در این خصوص گفت: «به من اطلاع داده شده که ۱۶ فوریه روز حمله خواهد بود. ما آن را "روز وحدت" نام می‌گذاریم. من قبلاً فرمان مربوطه را امضا کرده‌ام. ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه( به وقت محلی) پرچم‌های ملی را برافراشته خواهیم کرد، سرود ملی را پخش می‌کنیم و اتحاد خود را به تمام جهان نشان خواهیم داد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول