اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

نصب 4.5 میلیون کنتور هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف برق

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر 500 هزار دستگاه کنتور هوشمند در سراسر کشور برای مشترکان پرمصرف نصب شده است و برنامه نصب تا پیش تابستان سال آینده ادامه دارد.

نصب 4.5 میلیون کنتور هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیرامون نصب کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی اظهار داشت: برنامه نصب 4.5 میلیون کنتور هوشمند برق برای مشترکان خانگی در کنار نصب حدود یک میلیون کنتور هوشمند سه فاز برای مشترکان دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرف در دستور کار صنعت برق است.

سخنگوی صنعت برق در بیان برنامه زمانی نصب کنتورهای هوشمند، گفت: برنامه نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکان پرمصرف به گونه‌ای است که کنتورها تا پیش از تابستان سال 1401 به طور کامل نصب شوند.

*نصب 500 هزار کنتور هوشمند برق

وی در تشریح آمار کنتورهای نصب شده تاکنون افزود: در حال حاضر حدود 500 هزار دستگاه کنتور هوشمند در سراسر کشور برای مشترکان پرمصرف نصب شده است و برنامه نصب تا پیش تابستان سال آینده ادامه دارد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در صنعت برق سه نوع کنتور مکانیکی، دیجیتال و کنتورهای هوشمند در بخش خانگی استفاده می‌شود، گفت: در حال حاضر 60 درصد از کنتورهای برق کشور کنتور دیجیتال و 40 درصد کنتور مکانیکی است.

*امکان هشداردهی به مشترکان خانگی دارای کنتور هوشمند در صورت افزایش مصرف

این مقام مسئول در بیان تفاوت کنتورهای هوشمند و دیجیتال گفت: کنتورهای هوشمند علاوه بر مزایای کنتور دیجیتال دارای مودم و ارتباط از راه دور هستند، بر این مبنا امکان قرائت از راه دور برای صنعت برق در این کنتورها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مزایای عنوان شده، امکان هشداردهی به مشترکان برق خانگی دارای کنتور هوشمند در صورت افزایش مصرف وجود دارد و ارتباط بین مشترک و صنعت برق دو طرفه خواهد شد.

رجبی مشهدی عنوان کرد: هدف‌گذاری ما در اوج بار سال 1401 مدیریت مصرف 4 هزار مگاواتی از طریق کنتورهای هوشمند بخش خانگی است که با اولویت پرمصرف‌ها نصب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول