اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اجرای بنای مقبره شهدای گمنام دریاچه چیتگر با طراحی ایرانی ـ اسلامی

شهردار منطقه 22 گفت: بنای مقبره شهدای گمنام باتوجه به بافت شهری این محدوده از پایتخت نیازمند یک معماری ویژه با در نظر گرفتن نگاه معماری ایرانی و اسلامی است که قرار است با نظر نخبگان منطقه اجرا شود.

اجرای بنای مقبره شهدای گمنام دریاچه چیتگر با طراحی ایرانی ـ اسلامی

به گزارش خبرنگار فارس،نشست هیئت امنای مقبره شهیدان گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) با هدف احداث و معماری بنای این مکان معنوی برگزار شد.

نشست هیئت امنای مقبره شهدای گمنام با حضور وحید رضا محمدی شهردار منطقه22 برای سرعت بخشیدن به احداث بنای مقبره دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) با نظر نخبگان منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست محمدی شهردار منطقه 22 گفت: باتوجه به بافت شهری این محدوده از پایتخت نیازمند یک طراحی ویژه و در نظر گرفتن نگاه معماری ایرانی و اسلامی است، به همین منظور معتقدیم نخبگان منطقه به این موضوع ورود پیدا کنند و نظرات خود را برای سرعت بخشیدن به احداث این بنا ارائه دهند.

باتوجه به اینکه در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در «باغ راز هستی» بنای یادمان شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع و با زیربنای شش هزار مترمربع با کاربری فرهنگی، مذهبی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با مشارکت شهرداری تهران در حال احداث است؛ به همین منظور بنای مقبره شهدای گمنام نیز نیازمند یک معماری ویژه خواهد بود؛ که قرار است با نظر نخبگان منطقه به اجرا برسد.

در این نشست سردار محسن شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران، سردار قهرمانی رئیس هیئت امنای مقبرشهدای گمنام دریاچه شهیدان خلیج فارس، جعفری مدیر هیئت رزمندگان اسلام غرب تهران، فریدون رضوی کیا مدیر عامل شرکت عمران کارکنان شهرداری تهران و مدیردریاچه شهدای خلیج فارس، وحید رضا محمدی شهردارمنطقه22، حسین هوشیار معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه22 و رحمتی عضو شورایاری محله دریاچه برگزار شد که پیشنهادات هر یک از اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول