اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن مدعی شد: هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در سخنرانی گفت که هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد.

بایدن مدعی شد: هنوز احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در سخنانی مدعی شد که واشنگتن همچنان آماده گزینه دیپلماسی با روسیه برای حل بحران است. 

وی افزود: «حمله روسیه به اوکراین همچنان امکان پذیر بوده و باید به دیپلماسی تمام فرصت‌های پیروزی در خصوص بحران اوکراین را بدهیم».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «تنش‌ها باید کاهش یافته و روسیه باید حضور نظامی خود از مرزهای اوکراین را دور کند».

بایدن در ادامه سخنرانی خود گفت: «روسیه تا کنون 150 هزار نیرو اطراف اوکراین مستقر کرده است و هنوز ادعای روسیه درباره عقب نشینی نیروهایش از مرز اوکراین را راستی آزمایی نکرده‌ایم».

وی بار دیگر از شهروندان آمریکایی خواست تا فورا خاک اوکراین را ترک کنند چون حمله روسیه به اوکراین همچنان امکان پدیر است. 

بایدن اضافه کرد: «آمریکا و ناتو تهدیدی برای روسیه به شمار نمی‌آیند همانطور که اوکراین نیز تهدیدی برای مسکو نیست».

رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن از هر وجب خاک کشورهای ناتو دفاع خواهد کرد و در صورتی که روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، اقدامات بیشتری برای تقویت ناتو اتخاذ خواهیم کرد.

وی افزود: «آمریکا به دنبال رویارویی مستقیم با روسیه نیست و ما دشمن شما نیستیم».

بایدن گفت: «اگر روسیه طی هفته‌های آتی به اوکراین حمله کند،‌ تلفات انسانی آن بسیار بزرگ خواهد بود و جهان فراموش نخواهد کرد که روسیه مسیر جنگ را انتخاب کرد».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «از حق دولت‌های برای تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کنیم».

 وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و  روند بازگشت آنها آغاز شده است.

 همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت: «۱۵ فوریه ۲۰۲۲ در تاریخ به عنوان روزی ثبت خواهد شد که پروپاگاندای غرب درباره جنگ شکست خورد. او گفت غرب بدون شلیک یک گلوله شرمسار و تخریب شد.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن بیان شده که وبگاه شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه با استناد به مقام‌های بدون نام آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است از همین سه‌شنبه آغاز شود. بلومبرگ مدعی شده بود که حمله احتمالی روسیه ممکن است پس از بروز یک اقدام تحریک‌آمیز در منطقه «دونباس» یا «کی‌یف» آغاز شود.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم چند روز پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که عملیات نظامی ممکن است هر لحظه آغاز شود. او زمان آغاز حمله احتمالی را قبل از پایان بازی‌های المپیک اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول