اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه/صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند‎های بسیار پیچیده به تولید انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می‌شود.

ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه/صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امین علایی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت سیلندر موتور لکوموتیو است، گفت: این محصول استراتژیک با توجه به نیاز صنعت ریلی کشور طراحی و ساخته شده و تاکنون بیش از 8000‌ قطعه به‌صورت چدنی و کرومی به مشتریان تحویل داده شده است.

تنها تولیدکننده در خاورمیانه

ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند‎های بسیار پیچیده به تولید انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می‌شود. این قطعه به‌واسطه احتراقی که داخلش صورت می‌گیرد، باعث روشن شدن موتور می‌شود.

این محصول در صنعت نفت و کشتیرانی نیز کاربرد دارد اما عمده استفاده آن در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است. این قطعه توسط مهندسین ایرانی کاملاً بومی‌سازی شده و این شرکت تنها تولیدکننده آن در خاورمیانه است.

این محصول نسبت به نمونه آمریکایی خود ارتقا پیدا کرده است و قیمت پایین و به‌صرفه، در دسترس بودن، خدمات پس از فروش و گارانتی از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه خارجی خود محسوب می‌شود.

یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در سال

این محصول توانسته سالیانه حدود یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته باشد. در این شرکت در حال حاضر 23 نفر به‌صورت مستقیم و 10 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با اشاره به این‌که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و پیشرفت شده، افزود: مزایا و حمایت‌هایی که این مجموعه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند کاملاً واقعی و کارساز است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول