اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مدیرعامل آذرباتری: به لحاظ مالی توانایی حضور در جام باشگاه‌های آسیا را نداریم

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آذرباتری ارومیه گفت: این باشگاه به هیچ وجه توانایی تامین اعتبارات لازم برای میزبانی هر چه شایسته رقابت‌های جام باشگاه‌های 2022 آسیا را ندارد و از حضور در این رویداد آسیایی انصراف می‌دهد.

مدیرعامل آذرباتری: به لحاظ مالی توانایی حضور در جام باشگاه‌های آسیا را نداریم

آیدین وحدت طلب مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آذرباتری ارومیه روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: پیش از این تیم آذرباتری ارومیه به دنبال تحریم تیم شهرداری ارومیه از سوی فدراسیون جهانی به دلیل بدهی‌اش به بازیکنان و مربی خارجی تصمیم داشت به عنوان نماینده شهر میزبان در رقابت‌های جام باشگاه‌های ۲۰۲۲ آسیا شرکت کند ولی به دلیل بروز مشکلات مالی توانایی این کار را ندارد و از این تصمیم خود منصرف شده است.

وی گفت: تصمیم انصراف حضور در جام باشگاه‌ها پس از برگزاری جلسه هیات مدیره باشگاه آذرباتری و برگزاری جلسه با مسؤولان ورزش استان، هتل داران و حامیان بخش خصوصی گرفته شده است چرا که عملا مشاهده کردیم حمایت‌ها بسیار ناچیز است و باشگاه آذرباتری به تنهایی توانایی تامین اعتبارات مالی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را ندارد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آذرباتری ارومیه ادامه داد: بر اساس پیشنهاد مسؤولان ورزش استان و فدراسیون والیبال مبنی بر قبولی میزبانی مستقل جام باشگاه‌های آسیا توسط باشگاه آذرباتری جلسه‌ای در هیات مدیره هلدینگ آذرباتری برگزار و پس از برآورد هزینه‌های میزبانی متوجه شدیم که در حال حاضر امکان تامین مالی هزینه سنگین این مسابقات به تنهایی از پس آذرباتری برنمی‌آید.

وحدت طلب افزود: بدون شک میزبانی رویدادهای بزرگ بین المللی برای شهر عاشقان والیبال، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و عواید بسیار زیادی برای شهر ارومیه خواهد داشت‌ ولی با توجه به مشکلاتی که مواجهیم میزبانی این رویداد بزرگ توسط باشگاه آذرباتری مقدور نیست.

وی اضافه کرد: در ابتدا تصور ما بر این بود که هزینه میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به اعتباری بالغ بر ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال نیاز داشته باشد ولی پس از برآورده‌های لازم مشخص شده که هزینه‌ها چندین برابر این مبلغ است، که تامین آن از عهده باشگاه آذرباتری ارومیه خارج است.

به گزارش فارس، روز گذشته میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال، میزبانی تیم آذرباتری ارومیه در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا را طبق آیین نامه مسابقات قانونی اعلام کرده و گفته است: اگر تعداد تیم‌های شرکت کننده کمتر از ۱۶ باشد کشور میزبان می‌تواند علاوه بر تیم قهرمان یک تیم دیگر را نیز در مسابقات شرکت دهد و تیم میزبان می‌تواند حداکثر از شش بازیکن کمکی در ترکیب خود بهره ببرد بنابراین تیم آذرباتری ارومیه در مسابقات سال آینده به عنوان میزبان در رقابت‌ها شرکت کند.

گفته می‌شود در حال حاضر تامین اعتبارات لازم برای میزبانی جام باشگاه‌های آسیا در ارومیه یکی از مهمترین مشکلات پیش روی مسؤولان ورزش استان و مدیریت شهری است و بهترین راه برای رسیدن به نتیجه نهایی ورود مستقیم مقام عالی استان به این موضوع و تصمیم گیری هر چه سریع‌تر و مطمئن‌تر برای حل و فصل آن است چرا که نباید فراموش کنیم که اینجا شهر کارگرپیشه‌ها، شهر عشاق والیبال و قطب والیبال آسیا است و هواداران آن جایگاه جهانی دارند.

مقرر شده است مسابقات جام باشگاه‌های ۲۰۲۲ والیبال آسیا از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ‌ماه سال آینده به میزبانی شهر ارومیه در سالن زیبای ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شود و در صورت تامین اعتبار علاوه بر قهرمان سال‌جاری لیگ برتر ایران، یک تیم از شهر میزبان می‌تواند در این رقابت‌ها حاضر شود.

انتهای خبر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول