اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شهردار قوچان معارفه شد/ در نظام اسلامی پشت میز نشینی پسندیده خادم مردم نیست

مراسم معارفه هشتادمین شهردار استان امروز در قوچان برگزار شد.

شهردار قوچان معارفه شد/  در نظام اسلامی پشت میز نشینی پسندیده خادم مردم نیست

مراسم معارفه هشتادمین شهردار استان امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری قوچان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا خادم پیر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به روند طی شده برای انتخای شهردار قوچان اظهار کرد: قوچان یکی از شهرهای خوب و قدیمی با پیشینه انقلابی و مذهبی است و انتظارها از آن بالا است. متأسفانه وضعیت ورودی و خروجی این شهرستان اصلاً خوب نیست درصورتی که تردد میلیون‌ها زائر و گردشگر از این مسیر با وجود یک ورودی مناسب می‌تواند به جذب گردشگر و معرفی سوغات و محصولات بومی و محلی منجر شود.

وی سیما و منظر شهری و ترافیک را از موضوعات مهم شهری برشمرد و افزود: توجه به طرح تفصیلی و جامع، پیش بینی مسائل ترافیکی، تعریض خیابان‌ها و غیره می‌تواند زمینه افزایش درآمد اقتصادی و کاهش مشکلات و نارضایتی‌های شهروندان را فراهم کند.

خادم پیر با اشاره به اینکه درآمد پایدار و منابع انسانی در پاسخگویی خوب یک شهرداری بسیار مؤثر است، بیان کرد: زمانی قوچان از کشتارگاه دام، ترمینال مسافربری، بازار دام و میدان میوه و تره‌بار می‌توانست درآمدزایی کند. اما امروز اگر آن‌ها در همان مسیر سنتی باشد دیگر درآمدزایی نخواهند داشت.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با اشاره به عمر 30 ساله کارخانه آسفالت قوچان و لزوم نوسازی آن گفت: سرانه فضای سبز نیز در قوچان پایین است. از پارک ۷۰ هکتاری نشاط تنها ۷ هکتار کار شده است و حتی پارک ویژه بانوان در این شهر وجود ندارد.

مسؤولی که خانواده‌اش در قوچان ساکن نباشد مشکلات شهر را درک نمی‌کند

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه قوچان هم در این جلسه با بیان اینکه برای خدمت، عمران و آبادانی شهر باید قدم‌های مؤثری برداشته شود و خواسته‌های مورد نیاز این مردم نجیب را جامه عمل پوشاند، گفت: آسفالت کوچه و خیابان‌های این شهر متأسفانه خوب نبوده و دست اندازهای فراوانی دارد و نیاز عزم راسخ برای این مسئله است.

وی با یادآوری این که قوچان جزء اولین شهرهای دارای شهرداری است و این اوضاع حق شهروندان نیست، بیان کرد: مردم این شهرستان در تمام عرصه‌های مختلف پای کار و میدان بودند و نمی‌خواهند با خواسته‌های خود برای مسؤولین دردسر ایجاد کنند و این مردم لایق بهترین‌ها هستند.

امام جمعه قوچان تأکید کرد: از سیاسی‌کاری و سیاسی بازی باید دست کشیده شود و به مردم دروغ نگویند، نباید وعده و وعیدهای بیخود به مردم داده شود زیرا باید در روز قیامت پاسخگوی وعده‌های دروغین و سرخرمن بود.

وی همچنین بومی بودن مسؤولان شهرستان را مطالبه عموم مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم قوچان استعدادهای درونی خود را می‌خواهند و خواستار باور داشتن آن‌ها هستند زیرا دیده‌اند که برخی نیروهای غیربومی اصلا به این شهرستان اعتقاد نداشته‌اند. این که همسر مسئولی در شمال غرب کشور ساکن باشد یا این که یک مسئول فقط ۲ روز در هفته برای خدمت بیاید و خانواده‌اش در مرکز استان یا حتی پایتخت کشور سکونت داشته باشد، برای این شهر فایده‌ای ندارد. چون نمی‌تواند مشکلات شهر را به درستی درک کنند. این که مسئولی در مهمانسرای یک اداره ساکن شده و یک سال با آب، برق و گاز رایگان زندگی کند نامش خدمت اسلامی نیست. امروز همه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند همه خادم مردم هستند. با پشت میز نشینی و تکان نخوردن نمی‌شود خدمت‌گذاری مردم را کرد.

مدیران پروازی در قوچان جایگاهی ندارند

حسن همتی‌فر دادستان عمومی و انقلاب قوچان هم با اشاره به حمایت‌ها و تعامل حداکثری دستگاه قضا از مدیران و مسؤولان برای گذران امورات شهری، گفت: اگر تخلفی صورت بگیرد سیاست قضایی برخورد قاطع در راستای اجرای قانون است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سفر به خوزستان که خواستار سکونت دائم مدیران و مسؤولان در محل خدمت بودند، افزود: در قوچان مدیر پروازی نمی‌خواهیم. این که فرزند مسئولی در مدارس این شهر تحصیل نکند یعنی آن مدیر مشکلات حوزه آموزش و پرورش را نمی‌فهمد یا اگر از بیمارستان و پزشک استفاده نکند نمی‌داند حوزه درمان چگونه است.

همتی‌فر تأکید کرد: فرماندار قوچان مهلت یک ماهه به مدیران غیر ساکن دستگاه‌های اجرایی دهند تا در این شهرستان ساکن شوند و اگر توانایی ندارند، مسئولیت را به مدیری دهند که ساکن شود. زیرا قحط‌الرجال نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان یکی از خواسته‌ها در حوزه امنیتی این شهرستان از مجموعه شهرداری را استقرار پایش تصویری دانست و تصریح کرد: ساماندهی ضایعاتی‌ها باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد زیرا اکثر خریداران اموال مسروقه کسانی هستند که ضایعات می‌خرند و باید نظارت جدی در این زمینه صورت بگیرد. ساماندهی زباله گردها نیز یک مسئله مهم دیگر است زیرا برخی سرقت‌های خرد کابل و اموال در قالب همین زباله گردی انجام می‌شود که باید سازمان‌دهی صورت بگیرد.

گفتنی است در این مراسم حکم سید ابوالفضل فاضلی حق‌پناه شهردار قوچان به وی اعطا شد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول