اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اخبار مهم جلسه 9 ساعته مدیران فدراسیون| اصولی: پیام اقدام هیات رئیسه خرد جمعی بود/ مجمع 24 اردیبهشت برگزار می شود

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: می‌خواستیم با خرد جمعی الگویی ایجاد کنیم به خصوص در حوزه ورزش و این اقدام، اقدامی نو و جدید بود.

اخبار مهم جلسه 9 ساعته مدیران فدراسیون| اصولی: پیام اقدام هیات رئیسه خرد جمعی بود/ مجمع 24 اردیبهشت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احسان اصولی بعد از پایان نشست هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که منجر به برکناری شهاب عزیزی خادم و انتخاب ماجدی به عنوان سرپرست این فدراسیون شد، اظهار داشت: در ابتدا سالروز شهادت حضرت زینب (س) را تسلیت می‌گویم. 

وی افزود: جا دارد از رسانه‌های گروهی تشکر کنم که نزدیک به 9 ساعت منتظر پایان جلسه هیأت رئیسه بودند. بابت این موضوع از شما عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم اذیت نشده باشید. نشست طولانی برگزار شد و بحث‌های کارشناسی متعدد و متکثری را داشتیم. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در همان مبحث اول عزل موقت رئیس فدراسیون مطرح شد، با توجه به مستنداتی که قبلاً ارائه شده بود مسائل دوباره طرح شد و عزیزی خادم نیز دفاعیات خودش را ارائه کرد اما بعد از مدتی جلسه را ترک کرد چون در اساسنامه بندی وجود دارد که برخی از اعضا برای رأی‌گیری نباید دارای تعارض منافع باشند و به همین دلیل او نشست هیأت رئیسه را ترک کرد.

اصولی خاطرنشان کرد: هشت نفر در جلسه امروز هیأت رئیسه حاضر بودند و به اتفاق آرا بحث عزل موقت عزیزی خادم را مطرح کرده و در نهایت رأی دادند. در ادامه در مورد سرپرست فدراسیون فوتبال نیز بحث مطرح شد. براساس اساسنامه نواب اول، دوم و سوم می‌توانند جانشین رئیس فدراسیون فوتبال شوند. طبیعتاً نایب رئیس اول و دوم نداریم و امروز هم نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کردیم که درباره آن مشروح بعداً صحبت خواهیم کرد. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: خانم شهره موسوی نیز به نوعی مسئولیت سرپرستی فدراسیون فوتبال را نپذیرفت و چون در اساسنامه آمده بعد از نواب رئیس اول و دوم و سوم با سابقه‌ترین فرد در هیأت رئیسه باید به عنوان سرپرست انتخاب شوند ما این موضوع را بررسی کردیم. طبیعتاً همه اعضا با هم، هم سابقه بودند و تصمیم گرفتیم موضوع را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بدهیم که در نهایت به اتفاق آرا جناب آقای ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال تعیین شد.

خبرنگاری گفت ابتدا خبر آمد که مهرداد سراجی به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی شده است که اصولی پاسخ داد: خبر را که ما نداده بودیم.

وی در خصوص دبیرکل فدراسیون فوتبال و وضعیت او عنوان کرد: طبیعتاً‌ دبیرکل به کار خود ادامه خواهد داد. این موضوع در جلسه هیأت رئیسه طرح شد و اکثر اعضای هیأت رئیسه تأکید کردند که کامرانی‌فر به کارش ادامه بدهد و ما در خدمت او خواهیم بود. وقتی در جلسه بودم بعضاً گمانه‌زنی‌ها و اخباری بیرون می‌آمد که نمی‌دانم چرا این اخبار کار می‌شد اینها گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای بود ولی با اجماعی که در هیأت رئیسه وجود داشت لازم بود که من نزد خبرنگاران بیایم و اخبار رسمی را به شما منتقل کنم. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال  در پاسخ به این سؤال که آیا به عنوان سخنگوی هیأت رئیسه انتخاب شده است، گفت: به هر صورت من در خدمت شما هستم و اگر سؤالی دارید پاسخگو خواهم بود. 

اصولی در پاسخ به این سؤال که مجمع چه زمانی برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌ به زودی به شما خواهیم گفت که مجمع چه زمانی است اما قطعاً سال آینده برگزار می‌شود. ما 24 اردیبهشت‌ماه را تعیین کرده بودیم که البته باید بر اثر یکسری تشریفات موضوع و دستور جلسه دارای تغییراتی شود. مطمئناً در اولین فرصت مجمع را تشکیل خواهیم داد و موضوع اصلی عزل موقت را در آنجا  هم بررسی می‌کنیم. در نهایت این تصمیم امروز باید به رأی مجمع گذاشته شود و تعیین کننده نهایی عزل رئیس فدراسیون مجمع خواهد بود.

وی ادامه داد: چیزی که از قبل به تصویب رسانده‌ایم این است که مجمع در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اما چون دستورات این جلسه باید تغییر کند براساس تشریفات اساسنامه و چارچوب معین برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که تکلیف نفراتی که با عزیزی خادم به عنوان مشاور، سخنگو و ... وارد فدراسیون فوتبال شده‌اند چه می‌شود، عنوان کرد: اجازه بدهید این نفرات را سرپرست جدید و به خصوص هیأت رئیسه تصمیم‌گیری کند. ما با دوستان و همکاران‌مان در فدراسیون کار را ادامه خواهیم داد. به همه همکارانم در فدراسیون اعلام می‌کنم با قدرت به کارشان ادامه دهند. همه موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد و یک دیدگاه مدیریتی جدید را فدراسیون در این دوران گذار تجربه خواهد کرد.

اصولی در خصوص اینکه آیا در مورد کمیته اخلاق تصمیم‌گیری می‌شود یا خیر، بیان کرد: تصور می‌کنم هم خود شما خیلی خسته شده‌اید و هم خود ما، مطمئناً در آینده مفصل‌تر در خصوص این مسائل صحبت خواهیم کرد.

وی در پاسخ این سؤال که تحلیلش از اقدام اعضای هیأت رئیسه برای برکناری عزیزی خادم چیست، عنوان کرد: به هر حال آن چیزی که به نمایندگی از مجمع به هیأت رئیسه واگذار شده بود این بود که هر کجا این اعضا انحرافی را مشاهده کنند براساس اختیارات ورود کرده و اقدام کنند. به هر حال می‌خواستیم با خرد جمعی الگویی ایجاد کنیم به خصوص در حوزه ورزش و این اقدام، اقدامی نو و جدید بود. پیام این اقدام اتکا به خرد جمعی و اقدامات قانونی براساس اساسنامه بود. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که گفته شده بود تخلفات عزیزی خادم 43 مورد بوده است، گفت: فقط بگویم شما به گمانه‌زنی‌هایی که انجام شده توجه نکنید و از مبادی رسمی فدراسیون فوتبال و بنده موضوعات را به صورت مشروح پیگیر باشید.

خبرنگاری گفت در مورد دفاعیات عزیزی خادم توضیحاتی ارائه کنید که اصولی پاسخ داد:‌در یک فرصت مناسب در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول