اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

فراستی: «موقعیت مهدی» باید ۶ جایزه می‌گرفت

مسعود فراستی، منتقد سینما گفت: بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین بازیگر زن و مرد، حق فیلم «موقعیت مهدی» بود که البته فقط ۳ جایزه گرفت.

فراستی: «موقعیت مهدی» باید ۶ جایزه می‌گرفت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مسعود فراستی منتقد سینما در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «هفت» که بامداد امروز (شنبه ۳۰ بهمن) از شبکه سه سیما پخش شد، گفت: این آخرین جلسه بررسی جشنواره فیلم فجر است و درباره جوایز بحث خواهیم کرد.

وی افزود: از نظر من این جشنواره بهترین جشنواره چند سال اخیر بود. چون برای اولین مرتبه در ۱۰ - ۱۵ سال گذشته، من از ۴ فیلم خوشم آمد. «موقعیت مهدی» افتخار سینمای ایران است؛ افتخاری است که باعث می‌شود جشنواره چهلم یک سر وگردن بالاتر باشد. بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین بازیگر زن و مرد حق این فیلم بود که البته فقط ۳ جایزه گرفت.

فراستی با انتقاد از اهدای جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول به «موقعیت مهدی» گفت: این جایزه به نظر من ننگ جشنواره بود. زیرا فیلم در حد فیلم اول نبود و بالاتر بود. بعد از مدت‌ها ما چیزی در سینما دیدیم که به ما مربوط است و امروزی است.

این منتقد سینما همچنین به فیلم‌های «شادروان» و «شب طلایی» اشاره کرد و با تأکید بر دیده‌نشدن آن‌ها در جوایز افزود: «شادروان» فیلمی کوچک است که نه به ابتذال می‌افتد و نه روشنفکری. فیلم «شب طلایی» هم همینطور؛ فیلمی به اندازه و کوچک که کارگردانی آن از کارگردانی بهترین کارگردانی بهتر است. فیلمسازان جوان مهمترین اتفاق این جشنواره است.

فراستی تأکید کرد: فیلم‌های «شب طلایی» و «علف‌زار »کارگردانان جوانی دارند که می‌شود به آن‌ها امیدوار بود.

* جایزه کارگردانی به میرکریمی مصلحت‌اندیشی بود!

محمدتقی فهیم، دیگر منتقد برنامه «هفت»‌ هم گفت: جوایز مثل هر سال فراز و فرود داشت. امسال به اسامی توجه نشد و آثار مورد بررسی قرار گرفتند. به نظر من از بین نامزدها جز دو مورد هیأت داوران خوب عمل کرد. مثلاً در بین نامزدها «شادروان» نادیده گرفته شد. این یعنی ما به دنبال فیلم کسل‌کننده هستیم نه فیلمی که مردم را به سالن سینما می‌کشد! بازی نازنین بیاتی و بهرنگ علوی در این فیلم دیده نشد.

وی درباره «شب طلایی» هم گفت: در بین فیلم اولی‌ها جای یوسف حاتمی‌کیا خالی بود. فیلم موقعیت مهدی بهترین فیلم شد در حالی که نه سیمرغ فیلمنامه را برد و نه سیمرغ کارگردانی را! به نظر من موقعیت مهدی باید بهترین کارگردانی را می‌برد و حاتمی کیا بهترین کارگردانی فیلم اول را! بازی پژمان جمشیدی در علف زار باید جایزه می گرفت زیرا بهترین بازی در جشنواره شد. جایزه کارگردانی به میرکریمی هم مصلحت‌اندیشی بود. زیرا میر‌کریمی شخصیت بزرگی است.

محمدرضا مقدسیان، منتقد سینما هم در این برنامه گفت: من هر جور دقت می‌کنم متوجه نمی‌شوم چرا فیلم حاتمی‌کیا در بین نامزدها وجود نداشت. بازی مریم سعادت هم لایق نامزدی در بخش بهترین بازیگر زن را هم داشت. چه اصراری بود که «موقعیت مهدی» جایزه بهترین فیلم اول را بگیرد تا جا برای فیلم دیگری باز شود؟ ایده‌های اولیه فیلم ها خوب بودند اما در ادامه به سردرگمی می‌افتادند. من اصلاً متوجه نشدم چرا بهترین فیلمنامه به علف‌زار داده شد؟ من هنوز نفهمیدم چرا پژمان جمشیدی سیمرغ نگرفت؟ و فکر می‌کنم اینها همه از همان نوع مدیریتی می‌آید که جوری رفتار شود که کسی ناراحت نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول