اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دستیابی به فناوری تولید محصولات پیشرفته ترمیم زخم

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با اتکا به توان متخصصان ایرانی، محصولات پیشرفته ترمیم زخم را در داخل کشور تولید کند و محصولات خود را به کشورهای مالزی، عراق، ترکیه، آذربایجان و عمان نیز صادر کند.

دستیابی به فناوری تولید محصولات پیشرفته ترمیم زخم

سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ ترمیم زخم و احیاء بافت های آسیب دیده  یک روند نسبتا پیچیده و زمان‌بر است که درصورت استفاده از محصولات ترمیم کننده زخم بی‌کیفیت و نامناسب ممکن است باعث  سرایت عفونت به سایر بخش ها و برجای ماندن آثار زخم و … شود. از این رو درمان موفق زخم، درمانی است که بدون ایجاد هیچگونه عوارضی، کمترین آثار از زخم را بر جای بگذارد. 

از این رو متخصصان شرکت دانش بنیان طبازیست پلیمر (تریتا) پس از 8 سال تحقیق و توسعه در راستای تولید پانسمان‌های ترمیم زم، موفق شدند محصولات پیشرفته ترمیم زخم را با ساختاری شبیه به پوست انسان تولیدکنند. محصولاتی که به صورت پانسمان های ورقه ای طبادرم ، طبادرم پلاس ، طبابرن و پانسمان هایی برای پاکسازی و کنترل عفونت زخم به صورت اسپری طباسپت و طباسپت ژل ایکس تولید می شود، علاوه بر کاهش زمان و هزینه بیماران، در درمان زخم‌هایی همچون دیابت،زخم بستر، سوختگی و جراحات مزمن که دارای عفونت هستند نیز موثر است.

پانسمان های پیشرفته ترمیم زخم دارای خاصیت جذب کنندگی ترشحات و اگزودای زخم، خاصیت ضد میکروارگانیسمی، خاصیت ترمیم کنندگی سریع بافت های پوست، تسهیل روند گرانولاسیون، ایجاد رطوبت ایده آل در سطح زخم، عدم آسیب به محل زخم در هنگام تعویض، پوشانندگی کامل سطح زخم  و کاهش میزان درد و التهاب زخم می باشند.

 این محصول هم اکنون  به کشورهای مالزی، عراق، ترکیه، آذربایجان و عمان نیز صادر می‌شود و درحال کسب مجوزهای لازم برای صادرات به اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول