اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار تند معاون بایدن به روسیه درباره اوکراین

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با «هزینه‌های بی سابقه» مواجه خواهد شد.

هشدار تند معاون بایدن به روسیه درباره اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست کنفرانس امنیتی مونیخ بار دیگر هشدار مقام‌های واشنگتن به مسکو درباره تبعات «حمله روسیه به اوکراین» را تکرار کرد.

در حالی که تنش‌های کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین ادامه دارد، کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (امروز) در نشست «کنفرانس امنیتی مونیخ » درباره این تنش‌ها اظهارنظر کرد و بار دیگر به تکرار اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن علیه مسکو پرداخت.

نفر دوم دولت جو بایدن در سخنرانی خود در این نشست، هشدارهای دولت آمریکا و برخی متحدانش درباره تدارک روسیه برای حمله قریب الوقوع به اوکراین را تکرار کرد و گفت: «بنیان و اساس امنیت اروپا در اوکراین در معرض تهدید مستقیم قرار گرفته است».

معاون رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به حاضران گفت: «بگذارید روشن و شفاف حرف بزنم: با قاطعیت می‌توانم بگویم اگر روسیه بیشتر (از قبل) به اوکراین حمله کند، آمریکا و شرکای ما هزینه‌های قابل توجه و بی‌سابقه‌ای را تحمیل خواهند کرد».

کامالا هریس در کنفرانس امنیتی مونیخ بر تعهد آمریکا بر امنیت کشورهای عضو ناتو و مواضع همسوی کشورهای عضو این ائتلاف تاکید کرد و گفت: «ما قوی هستیم. به ناتو و ائتلافمان تعهدی ناگسستنی وجود دارد».

معاون جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا البته تاکید کرد که در موضوع تنش‌ها با روسیه بر سر اوکراین، «ما هنوز برای یک راه حل دیپلماتیک آمادگی داریم اما البته کاملا چشمانمان باز است و (در صورت حمله روسیه به اوکراین) باید عواقبی متوجه این کشور شود».

این مقام ارشد آمریکایی در بخش‌های مختلف سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با اتهام زنی علیه روسیه مدعی شد که این کشور درصدد حمله به اوکراین است. هریس گفت: «مرز هیچ کشوری نباید با توسل به زور تغییر یابد».

این مقام ارشد دولت دموکرات جو بایدن در بخش دیگری از سخنانش به تمجید از اقدامات تحریک‌آمیز این کشور در شرق اروپا به بهانه مقابله با «تهدیدات روسیه» پرداخت و گفت: «ما ۶ هزار نظامی دیگر را در رومانی مستقر کرده‌ایم...نیروهای ما برای جنگ در اوکراین اعزام نخواهند شد بلکه برای دفاع از ناتو اعزام می‌شوند».

اظهارات کامالا هریس علیه روسیه و تهدید او به اعمال تحریم‌های بی سابقه در صورت «حمله به اوکراین» در شرایطی انجام شده که مقام‌های مسکو طی هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که روسیه قصدی برای حمله به اوکراین ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول