اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه عبری: در برابر پهپاد حزب‌الله شکست خوردیم

یک روزنامه عبری با اشاره به ناکامی روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپاد نفوذی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد که ارتش این رژیم هم از نظر امنیتی و هم از نظر اقتصادی شکست خورده است.

رسانه عبری: در برابر پهپاد حزب‌الله شکست خوردیم

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه عبری «کالکالیست»، شامگاه (جمعه) خبر داد که تلاش برای رهگیری پهپاد نفوذی جنبش حزب‌الله لبنان برای ارتش رژیم صهیونیستی هزینه‌بر بوده است.

روزنامه کالکالیست در این خصوص نوشت: «جنگنده‌های اف-۱۶ و بالگردهای آپاچی و موشک‌های گنبد آهنین نتوانستند پرنده بدون سرنشینی را که از لبنان به اسرائیل نفوذ کرد، رهگیری کنند». کالکالیست اضافه کرد که این ناتوانی در کنار شکست امنیتی، یک شکست اقتصادی نیز برای ارتش تل‌آویو به شمار می‌آید و نیازمد آن است که نیروهای این رژیم برای رهگیری از وسایل موجود و کم‌هزینه استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: «حزب‌الله و جنبش حماس در میدان به‌خوبی شناخته شده هستند و هدف آن‌ها تنها در تنگنا قرار دادن اسرائیل برای نفوذ پهپاد به حریم هوایی نیست بلکه ایجاد یک پایه و اساس برای حمله با استفاده از تسلحیات است».

کالکالیست به روایت حادثه امنیتی روز گذشته در شمال اراضی اشغالی پرداخت و گفت: «نیروی هوایی اسرئیل آتشبار گنبد آهنین را فعال کرد و اف-۱۶ و بالگردهای آپاچی شلیک کردند؛ اما نتوانستند مانع این شوند که پهپاد به لبنان باز نگردد».

این روزنامه عبری اضافه کرد: «این تنها یک پیروزی در جنگ روانی نیست؛ که البته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به آن افتخار می‌کند و اگر این پهپاد با خود دوربین داشته باشد، [سید حسن نصرالله] به این ویدئو نیز خواهد بالید». کالکالیست افزود که بلکه این «یک شکست اقتصادی نگران‌کننده، باخت اسرائیل در اقتصاد رزمی جدید» نیز به شمار می‌آید.

در ادامه به زیان مالی ناشی از شکست روز گذشته اشاره کرد و گفت: «جنگنده‌ها و بالگردها معمولا به صورت زوج به پرواز در می‌آیند و هزینه هر سورت اف-۱۶ در ساعت در نیروی هوایی آمریکا حدود ۲۲۰۰۰ دلار است و این در حالی است که هزینه هر سورت بالگردهای آپاچی در ارتش آمریکا به چیزی حدود ۴۰۰۰ دلار می‌رسد. هزینه هر موشکی نیز که گنبد آهنین برای رهگیری آن را شلیک می‌کند، به چیزی حدود۵۰۰۰۰ دلار می‌رسد».

با این حال، این روزنامه اشاره کرد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هزینه مربوط به ساعات پرواز خود را اعلام نمی‌کند.

کالکالیست در بخش دیگری گفت: «نیروی هوایی اسرائیل صدها هزار شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای یک رهگیری ناموفق هزینه کرده است». این روزنامه افزود که رهگیری‌هایی از این دست در جنگ آتی بسیار زیاد خواهد بود.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که رسانه‌های عبری‌زبان، بعدازظهر روز گذشته، خبر دادند آژیرهای خطر در «جلیل علیا» (شمال فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی دو بار به صدا درآمده‌اند. لحظاتی پس از انتشار این گزارش، رسانه‌ها گزارش‌ دادند که پرنده‌های نظامی رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی رسما گزارش‌ منابع خبری را تأیید کرد و خبر داد که یک پهپاد وارد حریم فلسطین اشغالی شده و همزمان گنبد آهنین نیز فعال شده است. ساعاتی بعد، ارتش در بیانیه دوم خود رسما به شکستش اذعان کرد و گفت که به‌رغم استفاده از تمام ابزارهای رهگیری (اشاره به جنگنده، بالگرد و گنبد آهنین) نتوانسته پهپاد را رهگیری کند و این پرنده بدون‌سرنشین به‌سلامت به آشیانه خود در لبنان بازگشته است.

پس از گذشت چند ساعت، جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسما این عملیات را برعهده گرفت و اعلام کرد: «مقاومت اسلامی امروز، جمعه، در تاریخ ۲۰۲۲/۰۲/۱۸ پهپاد "حسان" را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد. پهپاد حسان در منطقه هدف به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد».

در ادامه این بیانیه آمده بود: «مأموریت شناسایی تا طول ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی امتداد یافت. به‌رغم تمام تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی، پهپاد حسان به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت. پهپاد مأموریت موردنظر را با موفقیت و بدون آنکه اقدامات دشمن بر آن اثر بگذارد، انجام داد».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول