به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی شایستهاصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در صحن امروز شورای شهر در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت وسایل حمل و نقل عمومی اظهار داشت: مترو ستون فقرات حمل و نقل تهران و البرز محسوب میشود و ما ارزانترین بلیت مترو در دنیا را در تهران داریم همچنین تخفیفهایی در زمینه بلیت مترو ارائه شده که همه اینها باعث کاهش درآمد مترو شده است.
وی افزود: در حال حاضر یک دهم قیمت تمام شده بلیت از شهروندان دریافت میشود که جبران مابهالتفاوت بر عهده دولت و شهرداری است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران بیان داشت:در سال 1400 دولت بیش از 770 میلیارد تومان به مترو و شهرداری تهران بدهی داشته و پیشبینی میکنیم این میزان برای سال 1401 ، 1500 میلیارد تومان بدهی توسط دولت در این راستا وجود داشته باشد.
شایستهاصل با اشاره به تغییرات در هواسازها با استفاده از آخرین فناوریها برای ایجاد هوای پاک در مترو تهران گفت:ضدعفونی و خدمات فرهنگی و اجتماعی زیادی توسط مترو ارائه میشود بنابراین منابع مالی آن حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران با اشاره به اینکه نرخ بلیت مترو از تجریش تا کرج همان نرخ بلیت درون تهران است و تفاوت آن نهایت 300 تومان است گفت:همچنین حدود 100 نفر روزانه از سمت فرودگاه به تهران با مترو تردد میکنند بنابراین گاهی فعالیت مترو در این مسیرها چندان ارزش اقتصادی ندارد برای مسیر هشتگرد هم گاهی روزانه 200 مسافر و گاهی حتی یک مسافر هم نداریم و بر اساس هزینهها فعالیت در این مسیرها نمیصرفد و اگر بنز برای این مسیر جهت تردد شهروندان بگذاریم به صرفه تر است.
وی گفت: خط 5 هم جزو فرسودهترین ناوگانها است و نیاز به اورهال دارد و روزانه 200 مسافر از این خط به تهران و کرج میآیند و از آنجایی که این قشر عمدتا کارگری هستند تغییرات بسیار حساس است.
انتهای پیام/