اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توافقنامه ایران و قطر برای طراحی تونل دریایی بین دو کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مفاد توافقنامه‌های ایران و قطر در حوزه دریایی و بندری که در سفر رئیس‌جمهور به دوحه به امضا می رسد، گفت: سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه و شهرسازی پیش می برد.

توافقنامه ایران و قطر برای طراحی تونل دریایی بین دو کشور

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک هیات ایرانی به ریاست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل قطر و مجموعه متولی امور دریایی و بنادر این این کشور، اظهار داشت: از سوی وزارت راه و شهرسازی ۴ توافقنامه مدنظر قرار گرفته که یک مورد در بخش هوایی، یک مورد بخش دریایی، یک مورد در حوزه بندری و چهارمین مورد‌، توافق برای آغاز مطالعات ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی نظیر به شمار می رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

وی افزود: در حال مذاکره و رایزنی هستیم و سازمان بنادر ۳ توافقنامه را زیر نظر وزیر راه پیش می‌برد تا در نهایت با حضور رئیس‌جمهور به امضاء برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایجاد تونل زیر‌زمینی قطر را به کل کشورهای شمالی، اروپا، کشورهای حوزه دریای خزر، شرق و غرب از طریق جاده و ریل وصل می کند، گفت: این پروژه یک تحول عظیم برای قطر و نیز جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود تا خلیج فارس به شمال و جنوب متصل شود و ارتباط گسترده‌ای با کشورهای غرب آسیا و حاشیه دریای خزر تا مدیترانه به وجود آید.
 
وی با تاکید بر اینکه توافقنامه مدنظر، گام بسیار بلندی برای دو کشور است، گفت: بخشی از این توافقنامه مربوط به حوزه دریایی و در عین حال دارای بخش جاده و ریل است و به همین دلیل کمیته مشترک تشکیل می شود و زمانی که مذاکرات دو کشور به نتیجه برسد، به امضا می رسد.
 
بنابراین گزارش وزیر راه و شهرسازی در صدر هیاتی اعم از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با هدف گسترش ارتباطات زمینی، بندری، دریایی و هوایی از سوی دو کشور به قطر سفر کرده است و فردا نیز رئیس‌جمهور به دوحه سفر خواهد کرد تا توافقنامه های مربوطه بین دو کشور در بخش های مختلف در حضور وی به امضاء برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول