اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

میرمحمدیان: جهاد تبیین امامان محله، حل مشکلات مردم است

مدیرعامل بنیاد هدایت به راهکارهای مقابله با دشمنان پرداخت و عنوان کرد: یکی از راه‌حل‌ها این است که امامان این جامعه، مسئله‌های مردم را با کمک خودشان حل کنند که این اقدام مصداق همان مردمسالاری دینی است.

میرمحمدیان: جهاد تبیین امامان محله، حل مشکلات مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه اولین دوره تجلیل از برگزیدگان استانی مهرواره اوج، در سالن بهشت مجتمع ولایت مشهدالرضا، با حضور حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت برگزار شد.

در این مراسم ضمن قرائت بیانات حضرت امام(ره) پیرامون اهمیت مساجد، حجت‌الاسلام حسن بابانژاد مدیر مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت در جمع برگزیدگان مهرواره اوج، به تبیین اهداف برگزاری این دوره و تشریح برنامه‌های آن پرداخت و گفت: در مهرواره اوج، کارهای بزرگی توسط شما بزرگواران انجام گرفت و این اقدامات برای ما بسیار ارزشمند است؛ لذا درصددیم آن را به یک خروجی قابل ارائه برای دیگران تبدیل کنیم.

وی افزود: هدف این است که امر معروفی که شما علمدار آن بوده‌اید، در جامعه تکثیر شود و این اتفاق مهمی است که همراهی و همدلی شما در ارائه توضیحات لازم پیرامون این اقدامات را می‌طلبد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت اظهارداشت: اکنون در نقطه حساسی از جنگ تمدنی قرار گرفته‌ایم و اقدامات میدانی شما در این شرایط حساس بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه در واقعه غدیر مدل حکمرانی اسلام رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این مدل حکمرانی همان مدل ولایت و امامت است که نقطه جدی جدال تمدنی ما با دیگر تمدن‌ها محسوب می‌شود. جنس حکمرانی‌ای که خداوند برای بشر طراحی کرده است، براساس تعالیم اسلام و معارف اهل بیت(ع) می‌باشد.

میرمحمدیان با بیان اینکه ولی‌فقیه تنها یک مرحله از مدل حکمرانی در اسلام محسوب می‌شود، اظهار داشت: یک امامت عام و یک امامت خاص وجود دارد؛ امامت عام در عصر غیبت دارای یک لایه کلان یک لایه میانی و یک امامت خرد است.

امام محله باید برای شکل‌گیری لایه‌های پایینی ولایت تلاش کند

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی، شما در حال انجام مشق‌های اولیه هستید که این مشق‌ها کارآمدی نظام ولایت را اثبات می‌کند و در واقع شما اثبات می‌کنید امامت عام در لایه میانی امری امکان‌پذیر است.

مدیرعامل بنیاد هدایت بیان کرد: ولایت تنها در رأس جامعه اسلامی نیست بلکه سرتاسر این پیکره را ولایت تشکیل می‌دهد؛ امام محله باید برای شکل‌گیری سایر لایه‌های شبکه امامت تلاش کند.

وی همچنین با بیان اینکه ولایت طولی و ولایت عرضی در نقطه مسجد به هم تلاقی می‌کنند، اظهارداشت: ولایت عرضی از نقطه مسجد در جامعه جاری می‌شود و این ولایت عرضی در سه رابطه اجتماعی برادری، خانواده و همسایه در جامعه جاری می‌شود.

کارآمدی طلاب در جامعه باید منعکس شود

مدیرعامل بنیاد هدایت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و دستور قطعی و فوری اخیر ایشان مبنی بر انجام «جهاد تبیین» تصریح کرد: کارآمدی نظام امری است که باید تبیین شود، این مسیر نورانی که طی ۴۳ سال طی شده واقعاً قابل دفاع است اما دشمن با تبلیغات سنگین خود در تلاش برای وارد کردن ضربه به این انقلاب است.

میرمحمدیان به راهکارهای مقابله با دشمنان پرداخت و عنوان کرد: یکی از راه‌حل‌ها این است که امامان این جامعه، مسئله‌های مردم را با کمک خودشان حل کنند که این اقدام مصداق همان مردم سالاری دینی است.

قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بیان داشت: کارآمدی طلبه‌ها باید در جامعه انعکاس یابد و شما در این مسیر حجت هستید و این تبلیغ شما همان جهاد تبیین محسوب می‌شود. بنابراین باید برای یک جهاد خانوادگی تمام وقت آماده شد تا در این مسیر محکم و قوی پیش رویم و به ثمرات ارزشمند آن دست یابیم.

گفت‌وگو از: جواد گلی‌بایگی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول