اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

اصلاح‌طلبان بدون رتوش | از هتک حرمت های اسلامی تا اشاعه رفتارهای ناهنجار فرهنگی

رفتار و گفتار برخی از فعالان اصلاح طلبی نه تنها ذره‌ای با فرهنگ اسلامی و ایرانی هم‌خوانی ندارد بلکه از ماموریت پنهان آن ها برای ترویج سبک زندگی غربی حکایت می کند.

اصلاح‌طلبان بدون رتوش | از هتک حرمت های اسلامی تا اشاعه رفتارهای ناهنجار فرهنگی

گروه سیاسی فارس: در روزهای گذشته و در عرصه مجازی، کلیپی از اظهارات آذر منصوری دبیر کل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت منتشر شد که با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران روبرو شد.

آذر منصوری در این کلیپ گفت که پسر بزرگ او  سگی را بدون اطلاع وی به زیرزمین خانه آورده و وقتی متوجه این موضوع شده به وی  پرخاشگری کرده ولی بعد از یک هفته دلربایی توسط سگ، او قانع شده که سگ هیچ مشکلی ندارد و اجازه نمی‌دهد که پسرش سگ را از خانه خارج کند.

جریان اصلاح طلبی و مدعیان دانستن حق مردم است درباره اظهارات منصوری سکوت کرده اند. اما واقعیت این است که برخی از اصلاح طلبان برخلاف ژست های به ظاهر ملی - دینی، نیات و افکار خاصی را دنبال می کنند. نمونه هایی از آن را می خوانید:

تبلیغ دختربازی و مشروب خوری توسط مدعی اصلاح‌طلب

صادق زیبا کلام یکی از نام های آشنای جریان اصلاح طلبی است.روزنامه‌های شبه زنجیره‌ای مطالبی از وی را بازنشر می دهند. کلیپی از اظهارات وی اصلاح طلبان را غافلگیر کرد. وی در این کلیپ بدون هیچ منع و محدودیتی از رفتارهای خلاف شرع و خلاف عرفش با افتخار گفت:در جوانی اهل پارتی و شیطنت بودم. آن زمان دوست‌دختر هم داشتم و مشروب می‌خوردم؛ اما سر هیچ‌کس را کلاه نگذاشته و مال کسی را نخوردم.

در دوران دبیرستان عاشق یک دختر شدم. آن زمان تنها وقتی از مقابل هم گذر می‌کردیم به یکدیگر نگاه می‌کردیم. تا این‌که علاقه‌ام بیشتر شد و خانه‌اش را پیداکرده و با بردارهایش رفیق شدم.

اما واکنش جریان اصلاح طلبی به اظهارات وی تنها سکوت بود. 

پیشنهاد یک اصلاح طلب درباره قانونی شدن مشروب‌خواری در جامعه

عباس عبدی یکی دیگر از فعالان شناخته شده جریان اصلاح طلبی است. وی در یادداشتی در پاییز سال 97 بدون هیچ مستندی مدعی شد که "تعداد فراوانی از مردم در کشورمان مرتکب مشروب‌خواری می‌شوند"! و ی پیشنهاد داد که چون "مشروب‌خواری در ایران از قبح عملی آن خارج‌شده است "! پس بنابراین باید برخورد قضایی و انتظامی در برخورد با مشروب‌خواری را اصلاح کرد.

عبدی نوشت:

"بایستی مراکزی را به آزمایش مشروبات اختصاص دهیم. تولیدکننده و یا مصرف‌کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب موردنظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب‌ها و مجازات‌ها، مشروب خویش را آزمایش کنند یا در صورت امکان، دستگاه‌های تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی موردنظر خویش مطمئن شوند"![1]

 

ترویج ازدواج سفید!

فاطمه حقیقت‌جو، یکی از نمایندگان اصلاح طلب در مجلس ششم بود. وی و اکثریت اصلاح‌طلبان مجلس ششم به‌جای حل مشکلات اساسی جامعه و توجه به مسائل معیشتی، مبارزه با فقر و بیکاری و تورم و... عمده دقت و تلاش خود را صرف طرح مسائل سیاسی، جناحی، جنجالی کرد.

 تحصن 20 روزه نمایندگان اصلاح طلب در مجلس، روزه سیاسی، استعفای نمایندگان یکی پس از دیگری و اعلام استعفای استانداران و فرمانداران و بخشداران سراسر کشور ازجمله بازی های سیاسی آن ها بود.

حقیقت‌جو در سال 1396 در گفت و گویی با رسانه ضد انقلابی رادیو فردا با عنوان "ازدواج سفید؛ بی‌مسئولیتی یا آزادی؟" گفت:

"من همین‌جا عرض کنم که ازدواج کردم، دوازده سیزده سال با همسرم زندگی کردم، ازش جدا شدم و الان بدون اینکه رسماً با کسی ازدواج کرده باشم با یک آقایی دارم زندگی می‌کنم و بیشتر در واقع می‌خواهم ببینم که ما به درد هم می‌خوریم یا نمی‌خوریم. اتفاقاً وقتی آدم وارد می‌شود لزوماً بُعد فیزیکی مساله نیست، بُعد عاطفی و حمایتی که از همدیگر دارند را نگاه می‌کند و من فکر می‌کنم که در واقع می‌شود این دو را کنار هم قرار داد، به عنوان شخصی که این تجربه را کرده‌ام "[2]

بازهم هیچ صدایی از اردوگاه اصلاح‌طلبان در واکنش به این اظهارات شنیده نشد.

کشف حجاب زنان اصلاح‌طلب در داخل و خارج از کشور

یکی از موضوعات پردامنه در میان اصلاح‌طلبان، موضوع کشف حجاب است که در میان عوامل این جریان در داخل و  خارج از کشور رواج یافته است.

به‌عنوان‌مثال فاطمه حقیقت‌جو و فریبا داودی مهاجر با توجیهاتی  سیاسی کشف حجاب کرده اند.

حقیقت‌جو در یادداشتی تلگرامی به همراه عکسی که موهای خود را پوشش نداده، بابیان این نظر که "حق انتخاب پوشش حق مسلم زنان است "، برخورد با "زنان ناباور به پوشش اسلامی " را محکوم به شکست خواند و نوشت:

"نافرمانی مدنی و مسالمت آمیز زنان علیه حجاب اجباری بیش‌ازپیش ضرورت تجدیدنظر در قانون مجازات پوشش اجباری را نشان می‌دهد ".

وی گفت: "من، فاطمه حقیقت‌جو، اعلام می‌کنم در حمایت از حق انتخاب زنان و در محکومیت هرگونه [محدودیت] علیه زنانی که مخالف حجاب اجباری هستند که با نا فرمانی مدنی و تحمل هزینه‌های سنگین درصدد رساندن صدای خود به مردم و مسئولان کشور هستند، روسری از سرخود برمی‌دارم. من مسلمانم و از سال ۱۳۸۴ که به آمریکا مهاجرت کرده‌ام به انتخاب شخصی خودم با روسری در محل کارم، میهمانی‌ها و گردهمایی‌ها حاضرشده‌ام، اما همواره مخالف اجبار حجاب می‌باشم ".[3]

فریبا داوودی مهاجر که مشاور خاتمی در مرکز استراتژیک ریاست جمهوری، وزیر علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوران اصلاحات را در کارنامه دارد، در برابر دوربین شبکه ماهواره ای صدای آمریکا کشف حجاب کرد. 

فریبا داوودی مهاجر با قلمفرسایی در بسیاری از وب‌سایت‌های ضدانقلاب مانند روز، گویانیوز و گذار وابسته به سازمان سیا مبالغی دریافت می‌کند.

وی به درخواست مجری که از او خواست حجاب از سر بردارد به‌راحتی پاسخ مثبت داد و گفت: "دوست من شاید انتقاد شما مبنی بر اینکه چرا در مقابل دوربین تا مدت‌ها حجاب داشتم و در پشت دوربین نداشتم صحیح باشد؛ اما هر انسانی در زندگی شخصی مشکلات و مسائل مخصوص به خود را دارد که نمی‌تواند آن را علناً بیان کند. من نزدیک به ۲۷ سال چادری بودم و برداشتن آن بعدازاین مدت حتماً می‌توانست تبعات مختلفی را در خانواده ایجاد کند یا حتی موجب بروز مشکلاتی برای اطرافیان شود؛ اما زمانی رسید که دیدم زمان آن رسیده است که باید با خودم و مخاطب شفاف باشم."

حمایت از افراد فاسق و مشروب‌خوار به اسم مذهبی

مصادیق دیگری نیز از حمایت جریان اصلاحات از افراد فاسق و مسئله‌دار امنیتی وجود دارد که بر اساس اهداف حزبی و سیاسی علی رغم اسناد و شواهد موجود، تقلا می کنند اقدامات آن ها را عادی جلوه دهند. 

یکی از مصادیق این مسئله، حمایت تعجب‌برانگیز عیسی کلانتری معاون حسن روحانی، از کاوه مدنی جاسوس فراری است.

به دنبال کشف شبکه جاسوسی و نفوذ کاووس سید امامی و دستگیری چند نفر از عوامل شبکه اسرائیلی – انگلیسی – آمریکایی، حرف‌وحدیث‌هایی درباره کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن هم سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؟ اما به دلایلی که مسئولان دولت روحانی باید شفاف‌سازی کنند، کاوه مدنی مورد سؤال و جواب جدی قرار نگرفت.

در حالی که اما و اگرها درباره کاوه مدنی ادامه داشت، تصاویری از مجلس مختلط رقص و عیش و نوش کاوه مدنی در رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و رسانه‌های حامی دولت و جریان اصلاح‌طلب اعلام کردند که این تصاویر برای قبل از دوران مسؤولیتی مدنی است و هیچ ارتباطی به زمان حال ندارد؛ البته کاوه مدنی خودش هم این تصاویر را تکذیب نکرد و مشخص شد جوان متخصص در امور محیط‌زیست، در موضوعات دیگری هم تخصص دارد.

اما در تازه‌ترین توجیهات، عیسی کلانتری معاون روحانی، به‌راحتی مدنی را مذهبی و متشرع معرفی کرد.

کلانتری در پاسخ به خبرنگار اصلاح‌طلب گفت: اگر کاوه مدنی جاسوس باشد، پس همه ما جاسوسیم. افتخار می‌کنم کاوه مدنی معاونم بود؛ او یک انسان مذهبی و وطن‌پرست است.

مخالفت علنی با حجاب در جریان اصلاحات

از دیگر موضوعاتی که در جریان اصلاحات رواج دارد، مخالفت علنی این جریان با مقوله حجاب در میان بانوان ایرانی است، به عنوان مثال پروانه سلحشوری یکی از زنان نماینده در مجلس دهم، در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار خارجی که در اسفند ۹۴، اندکی بعد از انتخابات مجلس دهم از او منتشر شد، تلویحا از مخالفتش با «حجاب اجباری» گفت و با اشاره به نمایندگان زن اصولگرای مجلس نهم، افزود که آن‌ها زن نبودند و «ضدزن» بودند و فقط جنسیتشان «مونث» بود! او در جمله آخر مصاحبه در پاسخ به پرسش خبرنگار غربی گفت که "روزی حجاب اختیاری خواهد شد و این بخشی از پیشرفت و توسعه است."[4]

به هر جهت، آنچه مشهود است، سکوت دسته‌جمعی اصلاح‌طلبان مدعی دین‌داری مقابل اصرار برخی از هم طیفان خود به اظهار و نمایش انواع منکرات  است تا جایی که تصور می‌شود جریان اصلاحات از دین و دین‌داری عبور کرده است.


[1] - https://www.irna.ir/news/83103350

[2] -www.ensafnews.com/71070

[3] -www.ensafnews.com/108587

[4] - https://www.mashreghnews.ir/news/916035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول