اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مکمل‌های دامپروری دانش‌بنیان جایگزین نمونه‌های وارداتی می‌شود

پودر چربی یکی از مکمل‌های ضروری صنعت دامپروری و کشاورزی است که اکنون بدست تولیدکنندگان ایرانی، کیفیت صادراتی نیز دارد.

مکمل‌های دامپروری دانش‌بنیان جایگزین نمونه‌های وارداتی می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داوود آقاسی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نخل زیتون آذران از تولید محصول پودر چربی مورد مصرف خوراک دام و طیور گفت و ادامه داد: این محصول در خوراک دام و طیور و بخش کشاورزی جای دارد و تا پیش از تولید، به طور کامل وارداتی بود، اما خوشبختانه به دلیل اینکه تولید این محصول نیاز چندانی به منابع انرژی ندارد مزیت بیش‌تری در عرصه تولید ایفا می‌کند. صفر تا صد تولید پودرچربی پارس فت در حیطه این شرکت انجام می‌گیرد.

قیمت مناسب و تولید متناسب با نیاز کشور

قیمت تمام شده این محصول بر حسب نوع مواد اولیه متفاوت است اما نسبت به نمونه خارجی پایین‌تر بوده و صرفه اقتصادی بالایی را برای مصرف کننده به دنبال دارد. اگر از روغن خارجی استفاده شود، قیمت تمام شده افزایش خواهد یافت بنابراین استفاده از محصول داخلی، برای مشتری نهایی به‌صرفه‌تر است.

با توجه به شرایط فعلی و شناخت کم بازار نسبت به محصول ایران‌ساخت، سهم بیش‌تری به استفاده از روغن خاجری اختصاص یافته این در حالی است که روغن داخلی 30  تا 40 درصد از مشابه خارجی ارزانتر است. در این شرکت دانش‌بنیان، حدود 50 نفر به صورت مستقیم و 1000 نفر بصورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

نیاز تخمینی کشور به پودر چربی در حدود 50هزار تن در سال است که این شرکت توانایی تولید سالانه 10هزار تن را دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، ضمن بیان برنامه های صادرات محصول خود به کشور ترکیه افزود: علاوه بر موانع کلی اقتصادی کشور و نبود ثبات بازار ارز که برنامه ریزی را مختل کرده است، می‌توان نبود تعرفه گمرکی مناسب برای واردات این محصول و استفاده وارد کنندگان از ارز 4200 تومانی را مشکل عمده این صنعت نام برد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول