اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وزیر خارجه عمان چهارشنبه مهمان امیرعبداللهیان

وزیر خارجه عمان فردا چهارشنبه سوم اسفندماه مهمان حسین امیرعبداللهیان در تهران خواهد بود.

وزیر خارجه عمان چهارشنبه مهمان امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان فردا چهارشنبه چهارم اسفندماه مهمان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

این نخستین سفر وزیر خارجه عمان به تهران بعد از تصدی امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه است. امیرعبداللهیان چندی پیش (۲۰ دی ماه) به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفت‌وگو کرد. «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و منابع انسانی ایران، بر ارتقای همکاری‌های دو جانبه و بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به عمان و قطر را در راستای تقویت و تحکیم سیاست همسایگی دولت سیزدهم خواند و گفت: عمان به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای کمک به میز مذاکرات در وین و دستیابی به یک توافق خوب ادامه می‌دهد. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان ۱۲ دی ماه نیز با همتای عمانی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

 «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان چهارم شهریور ماه در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان ضمن تبریک انتخاب وی به این سمت، برای وی آرزوی موفقیت کرد و گفت: سیاست سلطنت عمان مبتنی بر روابط همسایگی عالی و استمرار همکاری های خوب با جمهوری اسلامی ایران بوده و در این دوره نیز استمرار می‌یابد. وی نسبت به افزایش همکاری‌های دو کشور در این دوره ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان دیروز (دوشنبه) دوم اسفند ماه به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به قطر سفر و امروز هم با همتای قطری در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول