اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دیپلمات روس: مذاکرات فشرده در وین درحال انجام است

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از رایزنی‌های فشرده با طرف‌های مرتبط خبر داد.

دیپلمات روس: مذاکرات فشرده در وین درحال انجام است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین سه شنبه شب به وقت تهران از برگزاری مذاکرات فشرده با طرف‌های مرتبط خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «در مرحله پایانی گفت‌وگوهای وین رایزنی‌های فشرده در قالب‌های مختلف در حال انجام است. امروز بعد از ظهر یک جلسه مفید با همکارانم در تروئیکای اروپا داشتم.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین هم درباره وضعیت جاری این گفت‌و‌گوها اظهارنظر کرد. این مقام بروکسل در توییتر نوشت: مذاکرات وین، برجام در یک لحظه سرنوشت‌ساز قرار دارد. پس از ده ماه مذاکره، ما به پایان نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز مشخص نیست. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیات‌ها به طور کامل تعامل دارند. کار فشرده در (هتل) کوبورگ ادامه دارد.

این اظهارنظرها در شرایطی انجام شده که دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد. مذاکرات وین از  ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در وین ۲۷ بهمن ماه در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول