اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

برخی نمایندگان در موضوع انتصابات به دولت فشار می آورند

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور فشارهای سیاسی در انتصابات به ویژه از سوی برخی نمایندگان مجلس را یکی از مشکلات دانست و گفت: برخی نمایندگان با فشار سعی می‌کنند که افراد مدنظر خودشان به مسئولیت برسند که این مشکلاتی را به همراه دارد.

برخی نمایندگان در موضوع انتصابات به دولت فشار می آورند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور و نماینده ویژه رییس جمهور در امر مبارزه با فساد طی نشستی اظهار داشت: موضوع مبارزه با فساد یک موضوع پیچیده مهمی است که هم نیازمند همکاری و همراهی هم ارکان و قوا را می طلبد و همچنین در فرمان ۸ بندی مقام معظم رهبری تاکید شده حتما باید مبارزه با فساد ستیزی و روحیه فساد ستیزی است.

وی ادامه داد: مردم مشکلاتی که همراه با فساد و رانت و بی عدالتی نباشد را می توانند تحمل کنند اما اگر این مشکلات همراه با فساد باشد قابل تحمل نخواهد بود از این رو فساد معطوف به اقتصادی نمی شد و فساد در عرصه اداری، فرهنگی، سیاسی نیز دیده می شود.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم، گفت: اولویت اصلی دولت جدید مبارزه با فساد است که حتی در شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور می توان مشاهده کرد که آقای رییسی رقیب اصلی خود را ناکارآمدی و فساد نامیدند پس مبارزه با فساد جزو اولویت‌های دولت مردمی است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با اشاره به اصول ۱۲ گانه مبارزه با فساد، تصریح کرد: جلسات متعددی را با نهادهای حفاظتی، امنیتی و دولتی در این مدت برگزار شده است و تمام این نهادها طبق دستور رییس‌جمهور تمام این نهادها موظف هستند با بازرسی ویژه رئیس‌جمهور همراهی کنند.

وی با بیان اینکه باید تمام اقدامات و اطلاعات نهادها و دستگاه هایی که محرمانه نیست باید در دسترس عموم قرار بگیرد، بیان داشت: اولین اقدام دولت سیزدهم را وزارت اقتصاد انجام داد که اطلاعات شرکت های زیر مجموعه خود را به صورت شفاف اعلام داشت و به مرور باید نهادها تماما به اصول اول مبارزه با فساد که شفافیت است عمل کند.

حجت‌الاسلام درویشیان گفت: از یک ماه گذشته ابلاغیه ای به تمام نهادهای دولتی ارسال شده است که باید تمام این نهادها اطلاعات غیر محرمانه را در پایگاه های اطلاع‌رسانی خود منتشر کنند و اگر انجام ندهند وزارت اقتصاد موظف است که اطلاعات آن ها را منتشر و همچنین نهاد متخلف تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای شفافیت حقوق و مزایای همه مسئولان نهادهای حاکمیتی باید اطلاعات حقوق و مزایای خود را در سامانه پاکنا منتشر کنند و هیچ استثنایی برای آن وجود ندارد حتی نهادهای تحت امر رهبری هم از این موضوع مستثنی نیستند و طی امروز و فردا ابلاغیه آن به دستگاه‌های اجرایی و دولتی ارسال خواهد شد تا اطلاعات حقوقی خود را منتشر کنند.

وی با اشاره به حرکت شهرداری کرمان در شفاف کردن حقوق و مزایای دستگاه تحت امر خود، تصریح کرد: اگر تمام این اطلاعات شفاف باشد دیگر شاهد فساد در دستگاههای دولتی و اجرایی نخواهیم بود یا فیش های نجومی هر از چندگاهی در فضای مجازی منتشر نمی شود.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به تعارض منافع، ادامه داد: در این دولت تعارض منافع مدیریت خواهد شد و حتی در این باره معاون اول رئیس جمهور ابلاغیه آن را صادر کرده اند و همچنین نهاد بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با معاون حقوقی رئیس جمهور پیگیر تصویب طرح تعارض منافع در مجلس است تا نواقص قوانین در تعارض منافع بر طرف شود.

رییس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث شایسته گزینی تاکید دارد، گفت: بازرسی ویژه رئیس‌جمهور درحال پیگیری انتصابات در دولت است و به زودی گزارش آن تقدیم رییس جمهور خواهد شد و اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: مثلاً در وزارت راه و شهرسازی در صدد بودند شخصی را در سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کنند که این اجازه داده نشد یا چند مورد در بانک ها  بود مانند بانک کشاورزی که فردی از قبل در این بانک حضور داشت اما دارای محکومیت کیفری بود ابلاغ شد که برکنار شود.

حجت‌الاسلام درویشیان ادامه داد: یا در واگذاری سهام دولت در صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس مواردی بود که مکاتباتی انجام شد تا عرضه آن در بورس متوقف شود چون سهم ۱۸ درصدی دولت از ابتدا سال ۹۱ به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بود که این ارزش در حال حاضر دو یا سه برابر شده که نسبت به ۱۸ درصد تفاوت فاحشی دارد از این رو قرار بر ارزش گذاری مجددا شده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه تکمیل فرآیند دولت الکترونیک یکی دیگر از اولویت‌ها برای مبارزه با فساد است، بیان داشت: ما بار گذاری داده‌های سازمان مالیاتی را به شدت دنبال می‌کنیم و معتقدیم اگر این فرایند تکمیل شود شاهد فرار مالیاتی نخواهیم بود.

وی گفت: سامانه مبارزه با قاچاق کالا که بخش‌های مختلف در آن مسئولیت دارند را به جد دنبال می‌کنیم و اگر کوتاهی از سوی نهادها مشاهده کنیم، قطعاً پیگیری و برخورد خواهیم کرد، همچنین سامانه حقوق و مزایا برای بار گذاری حقوق و مزایای مدیران و کارکنان را دنبال می‌کنیم.

حجت الاسلام درویشیان افزود: نظارت بر عقب نشینی از سواحل بر عهده بازرسی ویژه رئیس جمهور قرار داده شده و متأسفانه بیشترین تصرف در هرمزگان و بعد سیستان و بلوچستان و مازندران بود که پیگیری آزاد سازی این سواحل را در دستور کار داریم تا مشخص شود تا چه میزان این دستور اجرا شده است، به همین دلیل بنا داریم گزارش از روند کار را به رئیس جمهور ارائه دهیم.

وی پیگیری مسائل خودرو سازی و مشکلات این حوزه را یکی دیگر از مأموریت‌های بازرسی ویژه رئیس جمهور دانست و گفت: با جدیت این موضوع را پیگیر هستیم.

حجت الاسلام درویشیان گفت: تغییر عاملین وضع موجود یکی از خواسته‌های رئیس جمهور است اما به دلایلی در شهرستان‌ها همچنان تعداد زیادی از مسئولان و فرمانداران هنوز تغییر نکرده و مشغول کار هستند، این موضوع مشکلاتی دارد و موجب می‌شود که کار زمین می‌ماند پس باید با سرعت این تغییرات انجام شود نا کار زمین نماند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه فشارهای سیاسی به ویژه از سوی نمایندگان مجلس یکی از مشکلات برای انتصاب در استان‌ها و شهرستان‌ها است، بیان داشت: برخی افراد و نمایندگان با فشار سعی می‌کنند که افراد مد نظر خودشان به مسئولیت برسند که مسائل و مشکلاتی را به همراه دارد. این موضوع بارها از سوی مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول