اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ادامه تولید «سنجرخان» بعد از انصراف کارگردان/ لطیفی ادامه سریال را می سازد

مدتی پیش «محمدحسین لطیفی» از کارگردانی سریال «سنجرخان» انصراف داد و طی آن سریال متوقف شد، اما به تازگی لطیفی دوباره کار خود را در این سریال آغاز کرده است.

ادامه تولید «سنجرخان» بعد از انصراف کارگردان/ لطیفی ادامه سریال را می سازد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، تصویربرداری سریال «سنجرخان» به تهیه کنندگی حسین جلالی این روزها در کردستان ادامه دارد.

کارگردانی و نگارش اولیه فیلم نامه این سریال بنا بود توسط ضیاالدین دری انجام شود اما به دلیل فوت این کارگردان به لطیفی سپرده شد.

مدتی پیش محمدحسین لطیفی از کارگردانی این سریال انصراف داد و طی آن سریال متوقف شده بود، اما به تازگی لطیفی دوباره کار خود را در این سریال آغاز کرده است.

قصه این سریال درباره سردار کردی است که نامش در تاریخ ماندگار شده است و این سریال قرار است از ایستادگی‌ها و زندگی او در مقطعی از تاریخ که پر از حادثه بود بگوید.

سنجرخان شهید اهل سنت از روستای زیبای نران در قلب کردستان است. شهیدی که در ظهر عاشورای یکصد سال قبل با دسیسه حکام مستبد وابسته به بیگانه بعد از چند سال مبارزه و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان روس و انگلیس و رد القاب و عناوین اهدایی عثمانی و مخالفت با ظلم و ستم خوانین محلی به شهادت رسید. این سردار بزرگ کرد وطن‌پرست ایرانی هم‌عصر میرزا کوچک‌خان جنگلی بود.

احمد نجفی فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد آیت‌ا... شریعتمدار یکی از روحانیون سنی منطقه، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، قطب الدین صادقی سردار رشید، محمود پاک‌نیت در نقش شریف‌الدوله حاکم سنندج، علی اوسیوند پیشکار حاکم سنندج آصف دیوان، فاطمه شکری ندیمه زنِ سنجرخان، حمیدرضا نعیمی رضاخان، و قطب‌الدین صادقی نقش سردار رشید و سمت ناظر کیفی پروژه را به عهده دارد، حسن ترقی فیض‌ا... خان، شیما ملایی زن سنجرخان، لیلی سعیدی زن خلیل‌خان، سودا قنبری زن برادر سنجرخان، زاهد زندی برادر دیگر سنجرخان و تارا قبادی زن دوم سنجرخان به عنوان بازیگران بومی در این سریال حضور دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول