اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چشمی: برنامه‌های آشپزی هم در مورد سربازی مرادمند و یزدانی حرف می‌زنند/ چرا خوبی‌های استقلال را نمی‌گویید؟

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: آیا تیم ما خوبی ندارد که تمام برنامه‌ها و سایت‌ها فقط بحث سربازی مرادمند و یزدانی را پیگیری می‌کنند.

چشمی: برنامه‌های آشپزی هم در مورد سربازی مرادمند و یزدانی حرف می‌زنند/  چرا خوبی‌های استقلال را نمی‌گویید؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روزبه چشمی پس از برتری یک بر صفر استقلال مقابل فجرسپاسی در مورد وضعیت اعزام به خدمت سیاوش یزدانی و حسین مرادمند اظهار داشت: ابتدا این برد را به هواداران‌مان تبریک می‌گویم. بحث مربوط به یزدانی و مردامند هم کلی است و همه ما ناراحت هستیم. باشگاه استقلال برای این دو بازیکن که این همه زحمت کشیده به این جایگاه رسیده و ملی‌پوش شده‌اند درخواست قانونی ارائه داد اما آنها اکنون در این سند باید به خدمت بروند.

وی افزود: هیچ وقت نگفتیم مرادمند و یزدانی به خدمت نروند یا خودمان به سربازی نمی‌رویم یا نخواهیم رفت. همه باید خدمت سربازی را انجام بدهند اما اگر سه ماه خدمت این دو بازیکن تا پایان لیگ به تعویق بیفتد اتفاقی نخواهد افتاد.

مدافع استقلال تصریح کرد: باشگاه ما طبق قانون درخواست‌هایی ارائه کرده و کاری فراقانونی انجام نمی‌دهیم. قانون هم جواب می‌دهد. تنها مشکل من با افرادی است که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارند.  چرا برخی شبکه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، سایت‌ها و روزنامه‌ها تا این سنگ این موضوع را به سینه می‌زنید که مردامند و یزدانی باید امروز به سربازی بروند یا دیروز به سربازی می‌رفتند. برخی رقیبان که ماجرای گل‌گهر هم به آنها مربوط نبود مانند آن موضوع در قضیه اعزام به خدمت مرادمند و یزدانی هم دخالت کردند. الان هم آن داستان است.

چشمی ادامه داد: صبح تا شب شبکه‌های تلویزیونی و برخی رسانه‌ها می‌گویند مردامند و یزدانی دو ساعت دیر به خدمت رفتند یا چهار ساعت قبل باید می‌رفتند، غیبت خوردند و ... چه اصراری به این موضوع دارید؟ 

وی در پاسخ به اظهارنظر یک خبرنگار مبنی براینکه درآمد رسانه‌ها از این راه است، عنوان کرد: چرا سر مسائل دیگر چنین بحث‌هایی نبود. از برخی اتفاقات همه ما خبر داریم اما صحبتی درباره آنها نشد. درآمد رسانه‌ها در این مسائل نیست؟ اگر شغل‌شان از این راه است این کارها را برای همه انجام بدهند اما اگر از جای دیگری خط می‌گیرند داستانش فرق می‌کند. 

بازیکن استقلال ادامه داد: دو جوان به اینجا رسیده‌اند و اکنون می‌خواهند خدمت‌شان سه ماه به تعویق بیفتد. فکر نمی‌کنم با این درخواست اتفاق خاصی بیفتد. آنها نگفته‌اند به خدمت نمی‌رویم و نمی‌توانند بگویند نمی‌رویم. هیچکس نمی‌تواند چنین حرفی بزند قانون وجود دارد و باشگاه ما هم درخواست قانونی داده است. وارد جزئیات نمی‌شوم زیرا به قول معروف خط به خط قانون را نمی‌دانم. 

چشمی در مورد اینکه چرا اکنون که استقلال در کورس قهرمانی قرار دارد چنین مسائلی مطرح شده است، توضیح داد: 2-3 هفته است خیلی پرفشار در مورد این موضوع بحث می‌کنند چرا رسانه‌ها به نتیجه گرفتن استقلال نمی‌پردازند؟ چرا وقتی می‌بریم می‌گویند بد بازی می‌کنیم؟ اکنون با حریفان خود اختلاف داشته و صدر جدول هستیم. بهترین خطوط را هم داریم. چرا در مورد این مسائل صحبت نمی‌شود؟ شاید در این مورد یک رسانه پنج خط نوشته باشد اما در مورد سربازی بازیکنان استقلال هر روز داستان‌های جدید درست می‌کنند. 

وی اضافه کرد: می‌روند قانون را می‌خوانند تا چیزی از آن درآورند و بگویند بازیکنان استقلال باید به سربازی بروند. باید همه را به یک چشم نگاه کرده و در کارهایی که به شما مربوط است دخالت کنید. بحث سربازی مرادمند و یزدانی بین باشگاه استقلال، سازمان نظام وظیفه و نهادهای دیگر است. چه کاره هستید که تا این حد موضوع را پیگیری می‌کنید؟ اگر این بحث تا این اندازه برای‌تان مهم است نتیجه گرفتن استقلال هم برای‌تان مهم باشد. نه فقط مجیدی بلکه تمام بازیکنان استقلال ناراحت هستند. فجرسپاسی را بردیم اما واقعاً ناراحت هستیم. از روز گذشته کولاک کردند. حتی برخی با برنامه‌های آشپزی در مورد وضعیت سربازی این دو بازیکن صحبت می‌کردند. آقایان بس است. مشخص است خط می‌گیرید تا فشار بیاورید.

مدافع استقلال تصریح کرد: ما یک بحث قانونی خواستیم و اگر قانون اجازه ندهد دنبال آن نمی‌رویم. اما درخواست‌های ما قانونی بوده و مراحلش طی شده است. اگر قانون اجازه ندهد هیچکدام از این کارها  انجام نمی‌‌‌شود. نمی‌توانیم کار غیرقانونی کنیم. شاید برخی باشگاه‌ها بتوانند غیرقانونی کار کنند اما استقلال نمی‌تواند. 

چشمی در خصوص اینکه آیا منظورش از این صحبت‌ها وحید امیری و باشگاه پرسپولیس هستند، گفت: از هیچکس اسم نمی‌برم. خیلی اتفاقات افتاده اما اسم بازیکن یا باشگاه خاصی را نمی‌برم. از این موضوع ناراحت هستیم که یکطرفه می‌تازانند و هیچ کاری به نتایج و بازیکنان خوب استقلال ندارند فقط در قیمت بد ماجرا همه ورود می‌کنند. اگر بدی است بگویید اما خوبی را هم بگویید. اما خوبی استقلال را در رسانه‌ها نمی‌بینیم. چند هفته است تیم ما نباخته و بهترین خط دفاع و حمله را دارد. من که در مورد این مسائل در رسانه‌ها مطلبی نخواندم. جای که باید کادر فنی، بازیکنان استقلال مورد تمجید قرار بگیرند خبری نیست اما به قسمت بد ماجرا همه ورود می‌کنند.

وی در خصوص اینکه آیا استقلال در این فصل به قهرمانی می‌رسد، پاسخ داد: همه تلاش‌مان را می‌کنیم اما اگر این داستان هم مشکلی نداشت داستان دیگری برای استقلال درست می‌کردند. می‌گفتند در داخل زمین حرف بزنید و درون زمین نتیجه بگیرید. تیم ما درون زمین نتیجه می‌گیرد و داخل آن حرف‌هایش را می‌زند اما آنهایی که چنین صحبتی می‌کنند کل داستان‌شان بیرون زمین است. شاید توان مبارزه را داخل زمین ندارید که بیرون زمین می‌روید. چرا صحبت می‌کنید که داخل زمین حرف بزنید. آن موقع ما شلوغ‌کار بودیم اما اکنون سایر باشگاه‌ها ساکت نشسته و درون زمین مبارزه می‌کنند؟

بازیکن استقلال در خصوص اطلاعیه سازمان نظام وظیفه قبل از دیدار مقابل فجرسپاسی در خصوص وضعیت اعزام به خدمت مردامند و یزدانی توضیح داد: این اطلاعیه را نخواندم و نمی‌دانم چه ساعتی صادر شد اما اگر اطلاعیه‌ای دادند به این سازمان مربوط است. شاید می‌توانست فردا بیانیه بدهد اما این موضوع به نظام وظیفه مربوط است. برخی نهادها و باشگاه‌ها که این بحث به آنها مربوط نبود خیلی شلوغ کردند اما دیگران چرا فشار می‌آورند. کار غیر قانونی انجام نمی‌دهیم. 

چشمی در مورد اینکه  آیا تیم صبای قم در زمان حضور خودش در آن باشگاه نظامی بود، عنوان کرد:‌ در آن زمان کارت پایان خدمت خود را گرفته بودم و پیگیری نکردم آیا صبا نظامی است؟ 

وی در مورد حدس خودش از این اتفاقات توضیح داد: از بعد انسانی به ماجرا نگاه می‌کنم. اینکه بازیکن ملی‌پوش که با تلاش به چنین جایگاهی رسیده اگر سربازی‌اش را سه ما به تعویق بیندازند اتفاق خاصی نمی‌افتد. وارد ریز ماجرا نمی‌شوم زیرا قانون را نمی‌دانم اما خواهش می کنم کمک کنند. اگر سربازی یزدانی و مرادمند سه ماه به تعویق بیندازند لطف بزرگی به آنها کرده‌اند و با این اتفاق دل هواداران ما هم شاد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول