اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم مقام‌های ارشد روسیه توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا لیستی از افراد و سازمان‌های روسی را که به دلیل به‌رسمیت شناختن استقلال دو منطقه شرق اوکراین تحریم کرده منتشر نمود که در آن نام وزیر دفاع و سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیده می‌شود.

تحریم مقام‌های ارشد روسیه توسط اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه لیست جدیدی از افراد و نهادهای تحریم‌شده روسیه را منتشر کرد.

وبگاه «ریانووستی» گزارش داد در این لیست نام «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور دیده می‌شود.

در این گزارش آمده است: «اتحادیه اروپا فهرستی از روس‌هایی را که به دلیل به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط روسیه تحریم شده‌اند، منتشر کرد و همچنین تحریم‌هایی را علیه تعدادی از بانک‌ها و فعالیت‌های محدود با بدهی عمومی اعمال کرد».

بر این اساس، تحریم‌هایی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه با آن موافقت کردند، علیه ۳۵۱ نماینده پارلمان روسیه (دوما) که به‌رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب از اوکراین را تصویب کردند و بیش از دوجین فرد و سازمان اعمال شد.

به نوشته ریانووستی، این تحریم‌ها از لحظه انتشار سند، اجرایی شدند و قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا به معنای ممنوعیت ورود به قلمرو اتحادیه اروپا و مسدود شدن دارایی‌ها در قلمرو این اتحادیه برای افراد و همچنین مسدود کردن دارایی‌های سازمان‌ها است.

همچنین شهروندان و سازمان‌های اروپایی نیز از انتقال وجوه به افراد در لیست تحریمی، منع شده‌اند.

شامگاه دوشنبه بود که رئیس‌جمهور روسیه طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

روز چهارشنبه نیز همزمان با تصمیم شورای امنیت ملی اوکراین برای اعلام وضعیت اضطرار ملی در سراسر این کشور، پارلمان اوکراین نیز پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان این کشور اجازه حمل سلاح گرم می‌دهد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز بامداد پنجشنبه با بیان اینکه مسکو حمله به کشورش را تصویب کرده، گفت تلاش کرده با همتای روس خود تماس بگیرد اما پاسخی دریافت نکرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول