اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته نوزدهم لیگ یک| رقابت پرهیجان مدعیان و حواشی حیرت انگیز قعرنشینان

رقابت های هفته نوزدهم لیگ دسته اول فوتبال روز شنبه برگزار می شود که همچنان سه تیم ملوان انزلی، مس کرمان و خیبر خرم آباد مدعیان اصلی صعود هستند.

هفته نوزدهم لیگ یک| رقابت پرهیجان مدعیان و حواشی حیرت انگیز قعرنشینان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته نوزدهم لیگ دسته اول در حالی روز شنبه برگزار می شود که در هفته قبل که نیم فصل دوم رقابت ها شروع شد حواشی زیادی را شاهد بودیم از کناره گیری یک مربی تا بی سامانی برخی باشگاه ها مثل شاهین شهرداری بوشهر و همچنین داغ شدن بحث جادوگری و جدل رسانه ای مربیان در این زمینه.

با این حال تیم ملوان بی توجه به این مسایل همچنان بدون باخت و 40 امتیاز صدرنشین مسابقات است. البته هفته گذشته در دقیقه 92 برد را مقابل آرمان گهر از دست داد ولی هنوز هم 4 امتیاز با مس کرمان تیم دوم جدول فاصله دارد و حتی اگر این هفته هم برنده نشود بازهم صدر نشین جدول در پایان هفته خواهد بود.

ملوان این هفته میزبان تیم سختکوش شهرداری همدان است تیمی که این فصل به لیگ یک صعود کرده و اکنون با 23 امتیاز یازدهم است. اتفاق جالب دیگر برای ملوان این است که احتمال دارد حسین مرادمند مدافع اصلی استقلال به دلیل خدمت سربازی به این تیم منتقل شود. پژمان نوری مدیرعامل باشگاه  صحبت های سرپرست تیم خود را تصحیح کرد و گفت فهرست ما برای بازیکنان استقلال جا دارد.

مس کرمان تیم دوم جدول این هفته  یک دربی را مقابل مس شهربابک برگزار کند. مس شهربابک 26 امتیازی در رده هشتم جدول ایستاده و در صورتیکه بتواند تیم دوم جدول لیگ را شکست بدهد شانس صعود تا رده پنجم را هم دارد اما شکست دادن تیمی مثل مس کرمان که زمانی نه فقط در لیگ برتر که در لیگ قهرمانان آسیا هم سابقه حضور دارد کار راحتی نیست. شاگردان حسین خانی می خواهند همچنان با ملوان در کورس صعود باقی بمانند.

خیبر خرم آباد تیم سوم جدول هم از مدعیان اصلی صعود است تیمی که برخی به آن لقب میلیاردرهای لیگ را داده اند زیرا مالک این باشگاه تلاش کرده تیم را به خوبی اداره کند و بازیکنان و مربیانش مشکل مالی نداشته باشند. با این حال آنها نیم فصل دوم را با شکست دور از انتظار مقابل شهرداری آستارا آغاز کردند.

شاگردان ویسی این هفته میزبان تیم پارس جنوبی جم هستند. تیمی که توانست در اواخر نیم فصل اول خود را از قعر جدول جدا کند و اکنون با 27 امتیاز به رده ششم جدول برسد. خیبر این هفته هم کار آسانی نخواهد داشت و اگر بازهم امتیاز از دست بدهد از کورس مدعیان صعود جا خواهد ماند.

آرمان گهر تیم 30 امتیازی و چهارم جدول این هفته کار آسانی مقابل شاهین شهردرای بوشهر دارد. تیمی که ابتدا گفته شد وینگو بگوویچ هدایتش را برعهده گرفته اما ظاهرا این مربی کروات وقتی شرایط نابسامان تیم را دید آن را رها کرد تا در نهایت سرپرست تیم به عنوان سرمربی هدایتش را برعهده بگیرد! آرمان گهر هفته گذشته ترمز ملوان را کشید تا تنور لیگ در صدر جدول همچنان داغ باشد.

استقلال خوزستان رده پنجمی به مصاف شمس آذر قزوین می رود تیمی که با خرید امتیاز بادران به لیگ یک آمد و اکنون در خطر سقوط به لیگ دسته دوم است.  خوشه طلایی ساوه هم که بیاتلو از هدایتش استعفا داده به مصاف شهرداری آستارا می رود. آستارا با هدایت پایان رافت شرایط فنی خوبی پیدا کرده و خوشه طلایی این هفته هم کار دشواری در پیش خواهد داشت.

در انتهای جدول هم به نظر می رسد دو تیم ماشین سازی و شاهین شهردرای بوشهر با توجه به وضعیت نابسامان مدیریتی و مالی که دارند نامزدهای اول سقوط هستند. 

جدول لیگ برتر به شرح زیر است:

1- ملوان 40 امتیاز

2- مس کرمان 36 امتیاز

3- خیبر خرم آباد 33 امتیاز

..........

16- شمس آذر قزوین 16 امتیاز

17- شاهین شهرداری بوشهر 9 امتیاز

18- ماشین سازی تبریز 5 امتیاز

برنامه مسابقات هفته نوزدهم

شنبه ۷ اسفند
مس شهر بابک- مس کرمان  ۱۴:۳۰ نوزدهم شهید سلیمانی شهر بابک کرمان

خیبر خرم آباد- پارس جنوبی جم بوشهر  ۱۴:۳۰ نوزدهم تختی خرم آباد لرستان

خوشه طلایی ساوه -شهرداری آستارا  ۱۴:۳۰ نوزدهم شهید چمران  ساوه مرکزی

شمس آذر قزوین -  استقلال خوزستان  ۱۴:۳۰ نوزدهم سردار آزادگان قزوین

سایپا تهران- قشقایی شیراز  ۱۴:۳۰ نوزدهم پاس قوامین تهران

ملوان بندر انزلی- شهرداری همدان  ۱۴:۳۰ نوزدهم تختی انزلی گیلان

ماشین سازی تبریز- رایکا بابل  ۱۴:۳۰ نوزدهم یادگار امام تبریز آذربایجان شرقی

شاهین شهرداری بوشهر- آرمان  گهر سیرجان  ۱۵:۰۰ نوزدهم شهید مهدوی بوشهر

استقلال ملاثانی_ویستا توربین ساعت ۱۵ به دلیل محرومیت انضباطی استقلال ملاثانی ورزشگاه و شهر متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول