اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: یگان‌های ارتش اوکراین در حال تسلیم‌شدن هستند

وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای اوکراینی در حال بمباران مناطق غیرنظامی در دنباس هستند، تاکید کرد که این در حالی است که روسیه هیچ حمله‌ای علیه شهرها و مناطق مسکونی در اوکراین انجام نداده است.

روسیه: یگان‌های ارتش اوکراین در حال تسلیم‌شدن هستند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد یگان‌های ارتش اوکراین در حال تسلیم سلاح‌های خود و ترک مواضع هستند و این مواضع مورد حمله ارتش روسیه قرار نخواهند گرفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای اوکراینی همچنان به بمباران مناطق غیرنظامی در دنباس ادامه می‌دهند که باعث تلفات ساکنان دونتسک و لوهانسک شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد: «نیروهای مدافع خلق لوهانسک و دونتسک با پشتیبانی آتش نیروهای مسلح روسیه شروع به ضد حمله کردند».

این وزارتخانه اضافه کرد: «نیروهای مردمی لوهانسک در جریان تهاجم خود در محور شاستیا از رودخانه سِوِرسکی دونتس عبور کردند و حدود ۲ کیلومتر پیشروی کردند. نیروهای دونتسک نیز ۳ کیلومتر در محور ولنووخا پیشروی کردند».

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «ما هیچ حمله‌ای علیه شهرها و مناطق مسکونی در اوکراین انجام ندادیم. ویدئوهایی از قبل برای جعل مرگ غیرنظامیان در اوکراین تهیه شده است».

همزمان شبکه «الجزیره» نیز به نقل از جدایی‌طلبان در لوهانسک گزارش داد: «عملیات روسیه یک ایستگاه رادار ارتش اوکراین را در منطقه سواتوو در نزدیکی مرز روسیه منهدم کرد».

صبح امروز بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد.

بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز دقایقی پیش با بیان اینکه کشورش از شمال تا جنوب زیر حملات هوایی روسیه قرار دارد، گفت کی‌یف روابط خود با مسکو را به‌طور کامل قطع کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول