اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلای داخل/ طلای 18 عیار بیش از 34 هزار تومان افزایش یافت

حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش شدید اونس جهانی و تأثیر آن بر قیمت داخل شد، هر گرم طلای 18 عیار 33 هزار و 900 تومان رشد کرد.

تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلای داخل/ طلای 18 عیار بیش از 34 هزار تومان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز قیمت طلا در بازارهای داخلی تحت تأثیر افزایش شدید اونس جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین بود و هر گرم طلای 18 عیار 33 هزار و 900 تومان رشد کرد، رشد قیمت طلای داخل متاثر از بالا رفتن اونس جهانی است اما کاهش ارزش دلار مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت شد.

پس از آنکه بامداد امروز روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، قیمت جهانی طلا تا همین لحظه 51 دلار افزایش داشته و همین عاملی شد تا نرخ قیمت داخلی هم افزایش پیدا کند. معمولاً قیمت طلای داخل متأثر از دو عامل قیمت اونس جهانی و دلار است. کاهش ارزش دلار تا حدودی مانع از افزایش شدید قیمت طلا در داخل شده است. 

براساس این گزارش، امروز در صرافی‌های بازار تهران هر گرم طلای 18 عیار 33 هزار و 900 تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت یک‌میلیون و 220 هزار و 800 تومان معامله شد. در این میان طلای 24 عیار رشد 41 هزار و 600 تومان را تجربه کرد و هر گرم  از این طلا به قیمت یک‌میلیون و 348 هزار تومان به فروش رفت. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت تداوم حملات روسیه به اوکراین طلا به بیشترین میزان تاریخی خود خواهد رسید.

دلیل عمده رشد قیمت طلا در تنش‌ها این است که سرمایه‌گذاران فلز زرد را به عنوان حاشیه امن سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند و با بالا رفتن تقاضا قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول