اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

وکلا به شرافت قضاوت قسم می‌خورند نه برای حفظ منافع موکلشان/ باید با زبان قانون منطق حرف زد نه با زبان فریاد

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه وکلا به شرافت قضاوت قسم می خورند نه برای حفظ منافع موکلشان، گفت: باید با زبان قانون منطق حرف بزنیم نه با زبان فریاد کسی که به زبان قانون تسط ندارد به فریاد متوسل می شود.

وکلا به شرافت قضاوت قسم می‌خورند نه برای حفظ منافع موکلشان/ باید با زبان قانون منطق حرف زد نه با زبان فریاد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدر آسیابی ظهر امروز در مراسم شانزدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: باید سعی کنیم براساس مقررات حرف بزنیم با زبان منطق صحبت کنیم معمولا کسی که به قانون تسلط ندارد با فریاد حرفش را می‌خواهد به گوش مسوول برساند.

وی با بیان اینکه مسوولیت شرعی وکالت بیشتر از قضات است، تصریح کرد: در قانون وکالت، وکیل شغل محسوب می‌شود قاضی با ادله ظاهری قضاوت می‌کند ولی وکیل به خاطر حفظ منافع موکلش از او دفاع می‌کند معمولا موکل با وکیل صادق‌تر است.

رئیس کل دادگستری گلستان ابراز کرد: وکلا باید به سوگند نامه خود پایبند باشند شما به شرافت قضاوت و احقاق حق قسم می‌خورید کمک کنیم به احقاق حق بال دوم فرشته محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه از امر وکالت استقبال می‌کنیم، افزود: وکالت در تحقق عدالت قضایی بسیار موثر است و ما استقبال می‌کنیم ما وکیل را رقیب حساب نمی‌کنیم بلکه کسی است که در کشف حقیقت گام بر می‌دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: قاضی در محکمه هیچ مافوقی ندارد به جز خدا و کانون، پس می‌توان گفت ما مستقل‌ترین نهاد محسوب می‌شویم.

آسیابی با بیان اینکه در قضاوت یکطرفه به قاضی نرویم، گفت: استقلال نفی نظارت نیست کانون وکلا زیرمجموعه دستگاه قضایی تعریف می‌شود و مستقل  نیست.

وی تصریح کرد: وکلا به شئوناتی که برای دستگاه قضایی پیش‌بینی شده است باید احترام بگذارند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول