اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برلین: پوتین صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند

صدراعظم آلمان با درخواست از روسیه برای متوقف کردن حملات به اوکراین، گفت رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا و ناتو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام داده است.

برلین: پوتین صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با حمله به اوکراین، صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند.

شولتز در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه علیه اوکراین توضیح داد: «از پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌خواهم که عملیات نظامی را متوقف کند و نیروهایش را از اوکراین خارج کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ادامه داد: «ما رایزنی‌هایی با اتحادیه اروپا و ناتو برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام دادیم و رهبران روسیه باید بهای سنگینی بپردازند».

صدراعظم آلمان با باین اینکه پوتین صلح و امنیت در تمام اروپا را تهدید می‌کند، تاکید کرد: «ما در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای با همه رهبران اروپایی و ناتو تشکیل شود».

شولتز همچنین خبر داد که خواستار جلسه حضوری سران کشورهای عضو ناتو و همچنین جلسه اضطراری پارلمان آلمان برای بررسی عملیات روسیه علیه اوکراین شده است.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان نیز گفت: «شاهد جنگ تهاجمی وحشیانه روسیه و تهاجم گسترده به اوکراین هستیم».

صبح امروز بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز ساعتی پیش با بیان اینکه کشورش از شمال تا جنوب زیر حملات هوایی روسیه قرار دارد، گفت کی‌یف روابط خود با مسکو را به‌طور کامل قطع کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه نیروهای اوکراینی در حال بمباران مناطق غیرنظامی در دنباس هستند، تاکید کرد که این در حالی است که روسیه هیچ حمله‌ای علیه شهرها و مناطق مسکونی در اوکراین انجام نداده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول