اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ضرورت حفظ امنیت اتباع ایرانی، دیپلمات‌ها و سفارت ایران در کی‌یف

دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه در دیدار سفیر اوکراین در تهران بر ضرورت حفظ امنیت اتباع و دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین، دیپلمات‌ها و سفارت ایران در کی یف تأکید کرد.

ضرورت حفظ امنیت اتباع ایرانی، دیپلمات‌ها و سفارت ایران در کی‌یف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی درگیری‌های اخیر در اوکراین و در ادامه تلاش‌های وزارت امور خارجه برای حل مشکلات ایرانیان مقیم و دانشجویان ایرانی در اوکراین، «علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه دیروز پنجشنبه پنجم اسفند ماه در دیدار«سرگئی بوردیلاک» سفیر اوکراین در تهران بر ضرورت حفظ امنیت اتباع و دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین، دیپلمات‌ها و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف تأکید کرد.

* نگران امنیت و سلامت همه اتباع ایرانی هستیم

علیرضا حقیقیان با بیان این‌که «ما نگران امنیت و سلامت همه اتباع ایرانی هستیم» به سفیر اوکراین یادآوری کرد که دولت این کشور تمام تدابیر لازم را در این خصوص، از جمله فراهم آوردن زمینه خروج امن اتباع ایرانی از این کشور را مدنظر قرار دهد.

 مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه خواستار آن شد که با توجه به بسته بودن حریم هوایی اوکراین، امکان خروج اتباع ایرانی از مرز زمینی کشورهای همسایه از جمله لهستان فراهم شود.

«سرگئی بوردیلاک» سفیر اوکراین نیز در این دیدار اطمینان داد که دولت متبوع وی تمام تدابیر لازم را برای حفظ امنیت اتباع ایرانی و در صورت امکان خروج آنها از اوکراین به کار خواهد بست.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز امروز (جمعه) در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی خواستار مساعدت این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین و دانشجویان ایرانی از طریق خاک مجارستان به ایران شد و «سیارتو» نیز قول همکاری داد. (اینجا بخوانید)

* رایزنی با سفیر روسیه در تهران

حقیقیان همچنین عصر دیروز پنج شنبه در دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران آخرین تحولات مربوط به منطقه درگیری را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ششم اسفند ماه و در دومین روز درگیری‌ها در اوکراین در پاسخ به سؤال خبرنگاران در باره اقدامات این وزارتخانه به منظور رسیدگی به امور ایرانیان مقیم اوکراین و حل و فصل مشکلات آن‌ها در شرایط توسعه تنش‌ها در این کشور گفت: با شروع بحران و بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف از ۲۴ و ۲۵ بهمن تا به امروز اقدامات گسترده و متنوعی را در این خصوص انجام داده‌اند. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، از ابتدای آغاز بحران جاری در منطقه اورآسیا، وزارت امور خارجه ستاد ویژه‌ای را به ریاست معاون اداری مالی و با عضویت معاون کنسولی و امور ایرانیان، مدیرکل سیاسی اوراسیا و عضویت وبیناری سفیر ایران در کیف به منظور رصد آخرین تحولات و به ویژه تنظیم دستورالعمل‌های لازم برای ارائه تسهیلات به هموطنان مقیم در این کشور و اعلام شرایط ویژه به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همجوار با اوکراین برای برقراری هرگونه تسهیلات به منظور مساعدت به خروج ایرانیان مقیم در شرایط اضطراری، تشکیل داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول