اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

6 تجهیزات مهم در عکاسی صنعتی

تجهیزات مهم برای عکاسی صنعتی، تاثیرات مستقیمی در خروجی عکاسی دارد. از آنجایی که جزئیات در عکاسی صنعتی، به خصوص عکاسی که برای تبلیغات استفاده می شود، بسیار مهم است، پس باید عکاسی از محصول و یا سوژه مورد نظر را به فردی خبره با تجهیزات مناسب داد تا فرد کم تجربه (حتی بی تجربه) که هزینه ی پایین تری دریافت می کند اما تجهیزات کمتر داشته و تجربه ی مناسبی برای انتخاب ابزارها خود ندارد.

6 تجهیزات مهم در عکاسی صنعتی

لیستی که در ادامه به معرفی آن می پردازیم، براساس تجربه و نیازسنجی متخصصان عکاسی صنعتی در شرکت تبلیغاتی طرح گندم تهیه شده است. این لیست بدون شک، در کنار تجربه و پختگی عکاس، بهترین خروجی ممکن را به متقاضی خواهد داد. آتلیه تخصصی عکاسی در طرح گندم با بهترین و به روز ترین تجهیزات زیر تکمیل شده است. بعلاوه که بهترین تجهیزات قابل حمل برای عکاسی های خارج از آتلیه مجموعه نیز تهیه شده است.

در پایان این بخش ازمقاله باید بگوییم، حتما عکاسی صنعتی خود را به مجموعه های مجهز و حرفه ای بدهید. زیرا همه می دانند که "عکس خوب، محصول معمولی " را خوب به نمایش خواهد گذاشت.

تجهیزات تخصصی عکاسی صنعتی

در این بخش، که مهمترین بخش برای معرفی تجهیزات عکاسی صنعتی است، ما در 6 دسته، تجهیزات مورد نیاز را بررسی می کنیم، طبیعی است که هر دسته از این تجهیزات دارای اجزای و انواع متعددی خواهد بود.

1. دوربین

خرید یک دوربین SLR ابتدایی ترین و مهمترین وسیله برای عکاسی صنعتی است. دوربین های SLR یا Single Lens Reflex به دوربین هایی گفته می شود که در مقابل دوربین compact (دوربین هایی با لنز ثابت) بوده و به راحتی می توان از لنزهای متفاوت برای این لنزها استفاده کرد. دلایل اهمیت دوربین SLR به این شرح است:

با یک دوربین SLR دقیقاً همان چیزی را که لنز می بیند مشاهده می‌کنید.
لنز دوربین‌های SLR قابل تعویض است.
سنسور دوربین‌های SLR بزرگ است و درنتیجه، عکس‌های باکیفیتی می‌گیرد.
دوربین‌های SLR تأخیر بسیار کم و نزدیک به صفر دارند و برای عکاسی ایده‌آل هستند.

بعد از معرفی دوربین SLR باید گفت که برند های سونی، کنن و نیکن، 3 برند مهم و خوب برای تهیه دوربین مورد نیاز در عکاسی صنعتی بوده که کیفیت مناسبی را به عکاس ارائه می دهد.

2. لنز

انتخاب لنز مناسب هم موضوعی مهم در عکاسی صنعتی است. برای انتخاب لنز مناسب باید به وجود 3 خصوصیت دیافراگم باز، sharpness مناسب و بازه قابل تغییر در فاصله ی کانونی اشاره کرد. 2 لنز مهم ماکرو (برای عکاسی از جواهرات) و لنز wide (مناسب برای عکاسی از محیط)، از مهمترین لنزهای عکاسی صنعتی هستند

3. تجهیزات نورپردازی

حتما باید در عکاسی صنعتی از 2 یا تعداد بیشتری از فلاش های استفاده کرد. در ادامه باقی تجهیزات نورپردازی را با هم بررسی می کنیم.

- اسنوت

وسیله ای برای نورپردازی است که به آن نورپردازی خورطومی نیز می گویند. این وسیله برای ایجاد تمرکز نوری روی نقطه ای خاص استفاده می شود

- کاسه های استاندارد

برای ارائه نور پرکنتراست، یک نواخت و قوی در زمان عکسبردای از کاسه های استاندارد استفاده می شود.

- رفلکتور

وسیله ای است که به خودی، خود نوری تولید نمی کند اما با قرار گرفتن در محل مناسب می توان نورهای تابیده شده را هدایت و کنترل نماید.

- سافت باکس

سافت باکس (soft box) وسیله ای است که در اصطلاح نور را نرم می کند. در واقع نرم شدن نور باعث می شود عکاس از سایه های مزاحم در اطراف سوژه در امان بماند.

- میزنور

همانطور که مشخص است، میز نور، میزی است که برای پخش کردن نور از زیر سوژه های عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد. از میز نور بیشتر در عکاسی ماکرو استفاده می شود.

- خیمه یا چادر نوری

خیمه نوری یا چادر نوری وسیله ای است که برای نورپردازی در اطراف محصول (برعکس میزنوری که از زیر است و یا سایر وسایل نورپردازی که از جهات های مختلف نور را پخش می کند) استفاده می شود به این صورت که در شعاع محصول به صورت کلی نور را پخش کرده و نور در هر طرف قابل تغییر است. از این محصول معمول برای عکاسی از محصولات در فروشگاه کمک گرفته می شود.

4. سه پایه

از سه پایه برای تنظیم شرایطی ثابت در عکاسی استفاده می گردد. در حالی نگهداری دوربین در عکاسی بدون سه پایه معمولا (در بهترین حالت) دارای کمی جا به جایی است. ضمنا عدم وجود لرزش در عکس (حتی با وجود خبرگی عکاس و وجود ابزار پیش گیرنده) با استفاده از سه پایه نیز بسیار مهم است.

5. سیستم های رایانه ای

بعد از ثبت عکس صنعتی، در عادی ترین حالت ویراییش عکس، وجود یک رایانه قوی بسیار مهم است. رایانه مورد استفاده در ویرایش عکس باید، دارای کارت گرافیک قوی (برای نمایش دقیق تر عکس)، Ram بالا (برای توانایی نمایش عکس های با کیفیت)، CPU مناسب (برای پردازش سریعتر تغییرات مورد نیاز) باشد.

6.نرم افزارهای رایانه ای

وجود به روزترین نسخه ها از نرم افزاهای ویرایش عکس مثل نرم افزارهای معروف Adobe یعنی photoshop ، Lightroom و camera raw باعث می شود تا در ویرایش عکس، از جلوه هایی استفاده شود که کیفیت خروجی عکاسی صنعتی را چندین برابر بهتر کند. نرم افزارهای دیگری نیز برای استفاده در عکاسی صنعتی موجود است که 3 نرم افرار مطرح شده، بهترین کیفیت ممکن را برای کار دارا هستند.

قیمت عکاسی صنعتی

در ابتدا این بخش بهتر است بگوییم که شرکت تبلیغاتی طرح گندم، با وجود داشتن آتلیه تخصصی، عکاسان خبره و تجهیزات به روز و کامل در کنار تجربه ی بالا (که از نمونه کارهای موجود در صفحه عکاسی صنعتی موجود است)، بهترین تعرفه قیمت عکاسی صنعتی را به متقاضیان ارائه می دهد.

متقاضیان عکاسی صنعتی باید در نظر داشته باشند (حتی اگر مجموعه طرح گندم را به عنوان مجری عکاسی صنعتی انتخاب نمی کنند) باید از هر مجری تجهیزات معادل با تجهیزات این مجموعه را بخواهند. نقص در تجهیزات و یا به روز نبودن آنها باعث می شود خروجی پروژه کیفیت و تاثیر حداکثری را نداشته باشد، حتی اگر تعرفه ی قیمتی مجری ناچیز باشد. و نکته ی آخر اینکه در کنار تجهیزات حتما تجربه ی مجری را با استفاده از نمونه کارهایش محک بزنید و اگر مجری در حوزه شما نمونه کاری داشته باشد، قطعا تجربه ای بیش از پیش در پروژه ی عکاسی شما به کار گرفته خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول