اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ کرملین:اوکراین مذاکره را رد کرد

در سومین روز از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت آماده باشد.

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ کرملین:اوکراین مذاکره را رد کرد

»» بخش اول ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش دوم ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش سوم ؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش چهارم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش پنجم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش ششم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

»» بخش هفتم؛ لحظه به لحظه با تحولات در اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سومین روز از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، گزارش‌هایی از درگیری در خیابان‌های اطراف «کی‌یف» پایتخت اوکراین و پیشنهاد واشنگتن برای خارج کردن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و عدم پذیرش از سوی وی منتشر شده است.

بخش هشتم از گزارش لحظه به لحظه از تحولات اوکراین را در زیر دنبال کنید:

۱۷:۲۳ جانسون خواستار پایان دسترسی روسیه به سوئیفت شد

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس همچون بسیاری از کشورهای غربی در اقدامی حمایتی از اوکراین، خواستار پایان دادن به دسترسی روسیه به سوئیفت، سرویس پیام‌رسانی امنی شد که پرداخت‌ها را بین ۱۱۰۰۰ موسسه مالی در ۲۰۰ کشور تسهیل می‌کند.

۱۷:۱۵ سفارت ایران: ایرانیان از طریق راه آهن کی‌یف به شهرهای غربی عزیمت کنند

سفارت ایران به هموطنان ایرانی در کی‌یف توصیه کرد از طریق راه‌آهن به شهرهای غربی اوکراین به‌ویژه شهر «لویو» عزیمت کنند.

 

 

۱۷:۰۶ اضافه شدن کشورهایی که حریم هوایی را به روی روسیه می‌بندند

علاوه بر لتونی، استونی و لیتوانی، کشورهای رومانی، سوئد و فنلاند اعلام کردند که حریم هوایی کشورهای خود را به روی هواپیماهای روسیه می‌بندند.

۱۶:۵۷ تماس تلفنی اردوغان و زلنسکی درباره تحولات اوکراین

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی یک تماس تلفنی درباره جدیدترین تحولات اوکراین گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه درباره این تماس تلفنی گزارش کرد که اردوغان به همتای اوکراینی خود گفته است که آنکارا در تلاش برای برقراری آتش‌بس فوری به منظور پایان دادن به رنج مردم اوکراین است.

 

۱۶:۵۴ شرمن: آمریکا آماده حمایت از وضعیت بی‌طرفی اوکراین است

«وندی شرمن» معاون اول وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با روزنامه روسی «کامرسانت» اعلام کرد که واشنگتن تمایل دارد « از تصمیماتی که اوکراین برای خود می‌گیرد» از جمله وضعیت بی‌طرفی اوکراین که زلنسکی اتخاذ کرده است، حمایت کند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: «ما از همان ابتدای این بحران گفته‌ایم که هیچ کاری را با اوکراین، بدون اوکراین انجام نمی‌دهیم. ما هیچ‌کاری را با اروپا بدون حضور اروپا و با ناتو بدون حضور ناتو انجام نمی‌دهیم. انتخاب با مردم اوکراین است».

کی‌یف در سال ۲۰۱۰ تحت فشار مسکو که نمی‌خواست اوکراین به عضویت پیمان‌های نظامی با کشورهای غربی (ناتو) درآید، اعلام وضعیت بی‌طرفی یا عدم تعهد کرده بود، اما بعدتر و در پی بالا گرفتن تنش بین دو کشور، پارلمان اوکراین به لغو وضعیت بی‌طرفی رأی داد.

۱۶:۳۰ ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به سفارت روسیه در سوئیس

طبق گزارش ریانوستی، کارکنان سفارتخانه روسیه در «برن» سوئیس پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کردند و از مقام‌های کشور سوئیس تقاضا کردند تا محافظت از نمایندگی روسیه در این کشور اروپایی را تقویت کند.

۱۶:۲۴ بلینکن: آمریکا یک میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده با تأکید بر اینکه واشنگتن در کنار مردم اوکراین برای دفاع از کشور مستقل آن‌ها خواهد ایستاد، گفت: «کمک‌های ایالات متحده به اوکراین در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار بوده است».

بلینکن همچنین در خصوص کمک ایالات متحده به اوکراین برای مقابله با روسیه ادامه داد: «بسته جدید شامل کمک‌های دفاعی مرگبار به اوکراین برای مقابله با تهدیدات می‌شود».

۱۶:۱۷ کرملین: روسیه از قبل برای تحریم‌های غرب آماده بوده است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (شنبه) در واکنش به اقدامات کشورهای غربی برای تحریم روسیه گفت: «روسیه از قبل برای تحریم‌های غرب آماده بوده است و اقداماتی را برای فعال نگه داشتن اقتصاد خود انجام می‌دهد».

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد که پوتین دیروز به نیروهای روسیه دستور داد پیشروی خود را متوقف کنند زیرا او انتظار داشت با اوکراین مذاکره کند. از آنجایی‌که کی یف مذاکرات را رد کرد، عملیات روسیه از سر گرفته شد.

 

۱۶:۱۴ درخواست چاووش اوغلو از لاوروف برای توقف حمله روسیه به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود خواستار توقف عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین شد.

۱۶:۰۹ اعلام آمادگی بلاروس برای میزبانی مذاکرات صلح میان اوکراین-روسیه

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در خصوص برعهده گرفتن میزبانی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برای حل مناقشه اوکراین ابراز آمادگی کرد.

۱۶:۰۷ هشدار سفارت آمریکا در مینسک به شهروندان آمریکایی

سفارت آمریکا در مینسک با صدور بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی هشدار داد: «به شهروندان خود توصیه می کنیم بلاروس را فوراً ترک کنند و به بلاروس سفر نکنند».

۱۶:۰۳ تصمیم سه کشور اروپایی برای بستن حریم هوایی به روی روسیه

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که وزرای حمل و نقل لتونی، استونی و لیتوانی تصمیم گرفتند حریم هوایی کشورهای خود را به روی هواپیماهای روسیه ببندند.

۱۵:۵۴ درگیری میان نیروهای روسیه و اوکراین در خیابان‌های کی‌یف و حومه آن

 

۱۵:۴۸ آمادگی مسکو برای گفت‌وگو با کی‌یف

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک برنامه تلویزیونی در خصوص احتمال مذاکره روسیه و اوکراین گفت که مسکو همیشه آماده گفت‌وگو حتی با تهاجمی‌ترین مخالفان خود است.

وی با اینحال، مواضع کی‌‌یف را به عنوان مانع اصلی در مسیر مذاکرات روسیه و اوکراین عنوان کرد و گفت: «در سالهای اخیر، لیستی از تصمیماتی که مقام‌های اوکراینی گرفته‌اند و با منافع ملی خود این تصمیمات را توجیه کرده‌اند، در حقیقت در تضاد با منافع خود آن‌ها بوده است».

۱۵:۴۰ محدود شدن پروازهای اروپایی به روسیه

آژانس هواپیمایی روسیه در اقدامی متقابل اعلام کرد، روسیه پروازهای خطوط هوایی بلغارستان، لهستان و چک به روسیه را به دلیل تصمیمات این کشورها محدود کرد

۱۵:۳۳ دستور لاپید برای انتقال کارکنان سفارت رژیم صهیونیستی به مرز لهستان​

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به کارکنان سفارتخانه این رژیم در شهر غربی «لویو» اوکراین دستور داد تا به بخش لهستان در مرز اوکراین نقل مکان کنند.

وی امروز اعلام کرد که کارکنان سفارت برای ادامه کار دیپلماتیک و کمک به شهروندان اسرائیلی برای خروج از اوکراین، هر روز از مرز اوکراین عبور خواهند کرد.

۱۵:۱۳ اوکراین کنترل فرودگاه «وایسلیکوف» را برعهده دارد

رسانه‌های اوکراین می‌گویند کنترل فرودگاه «وایسلیکوف» در نزدیکی کی‌یف همچنان در دست ارتش این کشور است. شماری از رسانه‌ها گفته بودند نیروهای روسیه در این فرودگاه فرود آمده بودند.

 


۱۵:۱۰ دستورالعمل شهردار کی‌یف درباره قوانین منع آمد و رفت

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، شهردار کی‌یف اعلام کرده است که منع آمد و رفت در کی‌یف از ساعت ۱۷ تا ۸ صبح اعمال خواهد شد و غیرنظامیانی که در این ساعت در خیابان رفت و آمد کنند، خرابکار محسوب می شوند.

۱۵:۰۶ برلین: پروژه «نورد استریم ۲» مدت‌ها متوقف خواهد شد

کمیته شرقی اقتصاد آلمان اعلام کرده است که در پی حمله روسیه به اوکراین، موضوع پروژه ساخت خط لوله «نورد استریم ۲» برای مدت‌ها متوقف خواهد شد.

 

۱۴:۵۴ امارات خواستار کاهش فوری تنش‌ها در اوکراین شد

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیکف امارات اعلام کرده است که تحولات اخیر در اوکراین موجب تضعیف امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود و خواستار کاهش فوری تنش‌ها در اوکراین شد.

۱۴:۴۱ سقوط خمپاره‌های اوکراین در روستوف

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرده است که نیروهای مسلح اوکراین سه خمپاره را پرتاب کرده که در منطقه «روستوف» روسیه سقوط کرده است.

۱۴:۲۸ حریم هوایی لتونی بر روی روسیه بسته می‌شود

وزارت دادگستری لتونی اعلام کرد که این کشور حریم هوایی خود را بر روی خطوط هوایی فدراسیون روسیه خواهد بست.

۱۴:۰۹ هشدار مسکو به رسانه‌های روس درباره نوع پوشش اخبار اوکراین

نهاد دولت فدرال روسیه به ۱۰ رسانه‌ این کشور درباره نوع پوشش اخبار اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که از کلمه تهاجم و حمله برای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین استفاده نشود. (جزئیات بیشتر)

۱۴:۱۶ رئیس دوما: زلنسکی از کی‌یف فرار کرده است

«ویچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه امروز مدعی شد که «ولودیمیر زلنسکی» ،کی‌یف را به مقصد «لوو» ترک کرده است و همچنین گفت که زلنسکی از روز گذشته، پایتخت اوکراین را ترک کرده بود.

۱۴:۰۰ زلنسکی: کنترل کی‌یف و اطراف آن به دست اوکراین است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در ارتباط با جدیدترین تحولات کشور خو گفت: « ما همچنان کنترل کی‌یف و نقاط مهم اطراف آن را در اختیار داریم. دشمن می‌خواست مرکز کی‌یف را تحت کنترل درآورد و دست نشانده‌های خود را در دونتسک منصوب کند اما ما برنامه‌هایش را متوقف کردیم.»

وی در ارتباط با قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت گفت: «امیدواریم آلمان و مجارستان شهامت کافی برای حمایت از تصمیم حذف روسیه از سیستم سوئیفت را داشته باشند».

رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد که «ماریو دراگی» نخست‌وزیر ایتالیا در یک تماس تلفنی با وی از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت حمایت کرده است.

 

 

۱۳:۴۸ توقیف کشتی روسی در کانال مانش

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که در راستای اجرای تحریم‌های اروپا، یک کشتی روس در کانال مانش متوقف و به بندری به شمال فرانسه منتقل شده است.

از طرف دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک هم در این خصوص گزارش کرده است که یک کشتی باری که گفته می‌شود برای یک شرکت روسی بوده و عازم سنت پترزبورگ بوده در کانال مانش متوقف شده است.

۱۳:۲۸ لیتوانی: به زودی دسترسی روسیه به سوئیفت قطع می‌شود

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از بانک‌های مرکزی منطقه یورو گزارش کرد که ظرف چند روز آینده، دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت قطع خواهد شد.

اینگریدا سیمونیته، نخست وزیر لیتوانی روز شنبه گفت که شرکای غربی در حال نزدیک شدن به توقف دسترسی روسیه به سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت هستند.

سیمونیته در یک کنفرانس خبری در ویلنیوس گفت: «هدف ما این است که هر چه زودتر تصمیم گرفته شود. نمی توانم تاریخ خاصی را اعلام کنم. از آنچه می‌شنوم به نظر می‌رسد که مخالفت شدیدی باقی نمانده است.»

۱۳:۲۳ پاپ: هر جنگ دنیا را بدتر از پیش می‌کند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در توییتی به زبان روسی در ارتباط با تحولات اوکراین نوشت: «هر جنگی دنیای ما را "بدتر" از پیش خواهد کرد. جنگ، شکست سیاست و انسانیت، تسلیمی شرم‌آور و شکست در برابر نیروهای اهریمنی است».

۱۳:۱۵ ورود ۱۰۰ هزار اوکراینی به لهستان​

وزارت کشور لهستان اعلام کرد که از زمان حمله روسیه، ۱۰۰ هزار اوکراینی از مرز اوکراین وارد مرز لهستان شده‌اند.

۱۳:۱۳ شهردار لِویو: نیروهای اوکراینی حمله روسیه را دفع کردند

خبرگزاری رویترز به نقل از شهردار «لویو» در غرب اوکراین گزارش کرد ۶۰ نظامی روس در این منطقه فرود آمدند که پس از درگیری با نظامیان اوکراینی، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

۱۳:۱۱ نبرد جنگنده روس و اوکراین در استان کی‌یف

فیلم منتشر شده توسط خبرنگار «وال استریت ژورنال» از نبرد جنگنده‌های  روسیه و اوکراین در آسمان «واسیلکیف» در استان کی‌یف

 

 

۱۳:۱۰ هلند به‌دنبال ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین

رسانه‌های هلندی گزارش کردند دولت این کشور در حال بررسی ارسال هرچه سریعتر ۲۰۰ موشک ضدهوایی دوش پرتاب «استینگر» به اوکراین است.

۱۳:۰۲ کمک ۳.۲ میلیون دلاری سیدا به اوکراین

سازمان همکاری توسعه بین المللی سوئد (سیدا) امروز (شنبه) اعلام کرد که قصد دارد ۳.۲ میلیون دلار به صندوق سازمان ملل ارائه دهد تا بعنوان کمک‌های بشردوستانه در اختیار اوکراین قرار گیرد.

۱۲:۵۸ الجزیره: آژیرهای خطر در کی‌یف به صدا درآمد

شبکه الجزیره گزارش کرد که آژیرهای خطر در کی‌یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد

۱۲:۳۹ مسکو: نیروهای روس به مناطق مسکونی حمله نمی‌کنند

وزارت دفاع روسیه در خصوص برخی گزارش‌ها در ارتباط با حمله مسکو به غیرنظامیان اوکراینی اعلام کرد: «نیروهای روس شهرها و مناطق مسکونی اوکراین را مورد حمله قرار نمی‌دهند و همه تدابیر را برای حفظ جان غیرنظامیان اتخاذ می کنند».

۱۲:۳۵ ورود ۴۷ هزار ساکن اوکراینی به لهستان

بنا بر گفته گارد مرزی جمهوری لهستان، بیش از ۴۷۰۰۰ نفر از ساکنان اوکراین در روز گذشته وارد لهستان شده‌اند.

در این گزارش آمده است: «دیروز، ۲۵ فوریه، افسران گارد مرزی در مجموع ۵۸.۳ هزار مسافر را در گذرگاه های مرزی با اوکراین ثبت نام کردند که ۴۷.۵ هزار نفر در مسیر ورود به لهستان بودند. روز ۲۴ فوریه نیز ۲۹ هزار شهروند اوکراینی وارد لهستان شدند».

 

۱۲:۲۳ مدودوف:عملیات در اوکراین ادامه دارد

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه تصریح کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین تا زمان حصول نتایجی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده است، ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در واکنش به تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه تصریح کرد: «به توقیف غیرمجاز وجوه شهروندان و شرکت‌های روسیه پاسخ خواهیم داد».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفته با توجه به تحریم‌های همه‌جانبه‌ای که کشورهای غربی علیه این کشور اعمال کرده‌اند، مسکو دیگر نیازی به روابط دیپلماتیک با آن‌ها ندارد و زمان آن رسیده سفارتخانه‌هایی را «مهم و موم» کند.

«دیمیتری مدودوف» همچنین گفته روسیه در واکنش به این تحریم‌ها، تمامی دارایی‌های افراد و شرکت‌های غربی در این کشور را ضبط خواهد کرد و ممکن است حتی دارایی‌های این شرکت‌ها، ملی‌سازی شوند. (جزئیات بیشتر)

 

۱۲:۱۵ چارلز میشل: در کنار اوکراین خواهیم بود

«چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در خصوص تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد: « من با رئیس جمهور اوکراین صحبت کردم و به او گفتم که در کنار آنها خواهیم بود و حمایت خود را از آنها تقویت خواهیم کرد. خشونت روسیه باید متوقف شود و بمباران بی رویه غیرنظامیان نقض قوانین بین المللی است».

۱۲:۱۸ موافقت چک با ارسال ۸.۶ میلیون دلار تسلیحات به اوکراین

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که دولت چک با ارسال ۸.۶ میلیون دلار سلاح و مهمات به اوکراین موافقت کرد.

۱۲:۱۱ وزارت بهداشت اوکراین: ۱۹۳ غیرنظامی کشته شدند

شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت اوکراین گزارش کرد که ۱۹۳ غیرنظامی از جمله ۳ کودک در نبردهای سه روز گذشته کشته شدند.

۱۱:۵۹ از سکوت تا مخالفت؛ مواضع برخی دولت‌های عربی درباره بحران اوکراین

همزمان با تحولات درگیری بین روسیه و اوکراین، کشورهای عربی مواضع مختلفی را از مخالفت تا دعوت به کاهش تنش‌ها در این خصو ص اتخاذ کردند. (جزئیات بیشتر)

 

۱۱:۵۴ بورل خواستار صدور قطعنامه ضدروسی در مجمع عمومی سازمان ملل شد

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد در ارتباط با رأی‌گیری در خصوص رد قطعنامه محکومیت حمله روسیه به اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل با وتوی روسیه نوشت: «رأی شورای امنیت سازمان ملل، بی‌اعتنایی روسیه به مسئولیت‌ها و تعهداتش به عنوان یک عضو دائم را نشان داد».

وی ادامه داد: «من از تمام جامعه بین‌الملل درخواست می‌کنم تا به نیروها بپیوندند و با تصویب قطعنامه مربوطه در مجمع عمومی سازمان ملل، به پایان تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین کمک کنند». (جزئیات بیشتر)

 

۱۱:۴۴ تسلیم شدن ۸۰ نظامی اوکراینی در جزیره مار

ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که ۸۰ نظامی اوکراینی در جریان کنترل جزیره مار تسلیم و به کریمه منتقل شدند.

۱۱:۳۸ زلنسکی: تسلیحات غرب در مسیر اوکراین است

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد گفت: «یک روز جدید در جبهه دیپلماتیک با گفت‌وگو با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه آغا شده است. تسلیحات و تجهیزات از سوی شرکای ما در مسیر اوکراین است. ائتلاف ضدجنگ کار خود را انجام می‌دهد».

زلنسکی همچنین امروز درباره عضویت کشور خود در اتحادیه اروپا اعلام کرد: «لحظه تعیین‌کننده‌ای برای اتمام بحث‌ها و تصمیم‌گیری درباره مسئله عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است».

وی ادامه داد: «من با رئیس شورای اروپا صحبت کردم و درباره کمک‌های بیشتر برای نبرد مردم اوکراین برای آینده آزاد آنها، بحث و گفت‌وگو کردم».

۱۱:۱۱ روایت متناقض کی‌یف و مسکو از ماجرای جزیره «مار»​

روز گذشته رسانه‌ها و مقام‌های اوکراینی گفته بودند نیروهای مستقر در جزیره مار واقع در دریای سیاه حاضر به تسلیم در برابر نیروی دریایی روسیه نشدند و در حمله آن‌ها کشته شدند.

امروز اما رسانه وابسته به وزارت دفاع روسیه تصاویری منتشر کرده و گفته روز جمعه درگیری در این جزیره صورت نگرفته و نظامیان اوکراینی تسلیم شدند.

۱۱:۰۹ اقدام کشورهای اروپایی علیه خطوط هوایی روسیه

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که بلغارستان، لهستان و جمهوری چک پرواز بر فراز حریم هوایی کشورهایشان را برای خطوط هوایی روسی ممنوع کردند.

۱۱:۰۳ مالزی خواستار کاهش تنش‌ها در اوکراین شد

«اسماعیل صبری یعقوب» نخست‌وزیر مالزی در واکنش به جدیدترین تحولات اوکراین گفت: «مالزی درباره تشدید منازعه در اوکراین نگرانی جدی دارد و از همه طرف‌های می‌خواهد فوراً اقداماتی برای کاهش تنش و جلوگیری از تخریب و کشته شدن انسان‌ها انجام دهند».

 

۱۰:۵۱ ماکرون: جهان برای جنگ طولانی‌مدت آماده باشد​

 «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی اعلام کرد که «جهان باید برای یک جنگ طولانی‌مدت» در اوکراین آمادگی داشته باشد.

شما می‌توانید ادامه گزارش لحظه به لحظه تحولات اوکراین را در گزارش نهم خبرگزاری فارس دنبال کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول