اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیسی: اقناع افکار عمومی برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است

رئیس‌جمهور بر ضرورت استمرار توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم تاکید کرد و از اعضای ستاد ملی کرونا خواست در راستای اقناع مردم به تزریق دُز سوم واکسن بکوشند.

رئیسی: اقناع افکار عمومی برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری است

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از ارائه گزارشی با موضوع کاهشی شدن روند ابتلاء و قربانیان موج ششم همه‌گیری کرونا ابراز خرسندی کرد و گفت: البته این مساله به هیچ وجه نباید باعث سست شدن اجرای اصول بهداشتی شود.

رئیس جمهور از همه آحاد مردم، اصناف و کارمندان خواست همچنان با دقت و به طور کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و به ویژه از برگزاری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند و افزود: دستگاه‌های متولی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی و موثر پیگیری کنند.

رئیسی در ادامه برخی اماکن پرخط برای شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: یکی از پرخطرترین محل‌ها برای شیوع کرونا، وسایل حمل و نقل عمومی است و لذا مسئولان مربوطه پیگیر اجرای دقیق پروتکل‌ها از جمله در خطوط هوایی و رعایت مصوبه سقف ۶۰ درصدی در پروازها باشند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره کیفیت بازدارندگی جریمه‌های در نظر گرفته شده برای عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصریح کرد: لازم است این جریمه‌ها با هدف افزایش بازدارندگی و ارتقای توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا مورد بازنگری قرار بگیرند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تحقیق و پژوهش درباره آثار و عوارض اجتماعی و روانی کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه عوارض ناشی از کرونا برای افراد در ابعاد شخصی و اجتماعی بسیار مهم و پشتوانه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های بهتر ما در آینده است، لذا این موضوع باید بسیار مورد توجه بگیرد و از نتایج تحقیقات و تجربیات دیگران نیز به نحو احسن استفاده شود.

رئیسی همچنین با اشاره به گزارشی که درباره طب سنتی در جلسه ارائه شد، مواجهه عالمانه با این موضوع را در محافل علمی و دانشگاهی از مصادیق تضارب آرا و آزاداندیشی دانست و از دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت خواست فضایی را فراهم کنند تا متخصصان این عرصه بتوانند در جمع اساتید و صاحب‌نظران پزشکی به بحث و گفت‌وگو درباره نظرات‌شان بپردازند و مردم از نتیجه این مباحث بهره‌مند شود.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که محققان مجموعه دارویی برکت موفق شده‌اند واکسن جدیدی تولید کنند که مشخصا می‌تواند در برابر سویه اُمیکرون بازدارندگی موفق و سطح بالایی داشته باشد.

در این جلسه مقرر شد الزامات و محدودیت‌های کرونایی، با لحاظ تعریف جهانی ارائه شده از رنگ‌های مختلف کرونایی، متناسب با شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور بازتعریف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول