اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زد و بند عربستان و امارات بر سر «تعز» یمن

یک منبع نظامی عالیرتبه فاش کرد، فرماندهی محور نظامی تعز وابسته به دولت مستعفی حاضر به مواضع خود در مقابل 20 میلیون ریال سعودی شده است.

زد و بند عربستان و امارات بر سر «تعز» یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرکزاری فارس، یک مقام نظامی عالی‌رتبه، جزئیات قراردادی میان فرماندهی محور نظامی تعز (جنوب غرب یمن) از حزب «الاصلاح» (وابسته به دولت مستعفی) و هیأتی از نیروهای «طارق صالح» مورد حمایت امارات را فاش کرد.

این منبع اعلام کرد، نشستی محرمانه میان هیأتی از فرماندهی نیروهای طارق با فرماندهی محور تعز در هتل «شمسان» در مرکز این شهر برگزار شده و در این نشست هیأت وابسته به طارق صالح وابسته به امارات از فرماندهی محور تعز خواسته «جبل العروس» در ارتفاعات جبل صبر بعلاوه قلعه القاهره و تباب و مواضع راهبردی در ثعبات، الجحملیه و بخش قدیمی شهر را در مقابل ۲۰ میلیون ریال سعودی و سلاح‌های جدید، توپ و تک تیراندازهای پیشرفته تحویل دهد.

در ادامه این گزارش آمده، هیأت وابسته به امارات، فرماندهی محور تعز را در وضعیتی سخت قرار داده، از روش «چماق و هویج» استفاده کرده و تلویحا گفته که نتایج این نشست را به اطلاع ائتلاف می‌رساند تا این درخواست را بر حزب الاصلاح تحمیل کند. در مقابل، فرماندهی محور تعز اعلام آمادگی کرده که آماده واگذاری برخی مواضع است و درباره برخی مواضع دیگر گفته باید آنها را بررسی کند.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور به دستور مستقیم عربستان سعودی و چند ماه پس از آن برگزار می‌شود که ائتلاف پرونده تعز را به طارق صالح تحویل داده است.

منابع آگاه افزودند، نیروهایی که در مواضع یاد شده پس از واگذاری آن مستقر خواهند شود گروه‌های سلفی وابسته به «ابوعباس» هستند که پیشتری درگیری‌های با نیروهای حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی داشته است.

ائتلاف متجاوز پس از آن پرونده تعز را به نیروهای طارق صالح تحول داد که نیروهای وابسته به اصلاح خسارت‌های زیادی در الجوف،نهم و مأرب متحمل شدند. فرماندهی محور تعز و نیروهای طارق صالح سال گذشته نشست‌هایی در چارچوب هماهنگی میان طرفین انجام دادند اما این گام‌ها با ترور یکی از فرماندهان حزب اصلاح به نام «ضیاء الحق الاهدل» بی نتیجه ماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول