اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

دستورالعمل اجرایی کشت قراردادی برنج هفته آینده ابلاغ می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دستورالعمل اجرایی کشت قراردادی برنج این هفته ابلاغ می‌شود.

دستورالعمل اجرایی کشت قراردادی برنج هفته آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما، محمد قربانی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با رسانه ملی (برنامه فرامتن شبکه افق) اظهارداشت: در دولت جدید یکی از محور‌های کلیدی وزارت جهاد کشاورزی بر محور کشاورزی قراردادی قرار گرفته است و هدف ما در این وزارت، رسیدن به قدرت و اقتدار غذایی در منطقه است.

وی افزود: با کشاورزی قراردادی می‌توانیم بگوییم که مشکلات بازار محصولات کشاورزی کاهش، تنظیم بازار اجرایی، خدمات بیمه‌ای ارتقا، ریسک پذیری کاهش، تولید محصولات غذایی جهت دار و افزایش زنجیره محصولات غذایی را شاهد باشیم. 

قربانی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با شکل‌گیری واحد‌های بزرگ کشاورزی و صنعتی و همچنین جوان‌سازی کشاورزان می‌توانیم کشاورزی قراردادی را سرعت دهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصولات صنعتی مانند کلزا، چغندر، پنبه و گندم محصولاتی هستند که به شیوه کشاورزی قراردادی تولید می‌شوند و تا امروز ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی به شیوه کشاورزی قراردادی زیر کشت رفته‌اند.

وی افزود: در سال آینده تولید محصولات سیب‌زمینی و برنج به شیوه کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار گرفته که از این هفته دستورالعمل اجرایی آن در رابطه با ارقام اصلاح شده برای بحث کشاورزی قراردادی ابلاغ می‌شود.

قربانی در پایان گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که در حوزه تولیدات دامی و کشاورزی، خرید قراردادی را به پیش ببریم به این معنا که صنایع ما به ویژه صنایع غذایی و دامی باید با کشاورز و دامدار قرارداد ببندند و تولید براساس قرارداد خرید انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول