اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: آمریکا احمق و ضعیف است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در یک اظهارنظر درباره تحولات اوکراین، واشنگتن را «احمق و ضعیف» خواند.

ترامپ: آمریکا احمق و ضعیف است

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن تاختن به مواضع «ضعیف» دولت جو بایدن ادعا کرد، رئیس‌جمهور روسیه بعد از خروج فاجعه‌بار نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیمش را برای حمله به اوکراین گرفت.

در حالی که حمله روسیه به اوکراین وارد چهارمین روز خود شده است و فشارهای کشورهای غربی به مسکو ادامه دارد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته (شنبه) در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در اورلاندو به شدت به عملکرد دولت جو بایدن و سران ناتو تاخت.

به گزارش راشا تودی، وی ضمن تمجید از مواضع «قدرتمند» دولت چهار ساله خودش در آمریکا گفت: «من تنها رئیس‌جمهور قرن ۲۱ هستم که روسیه در دوران ریاست‌جمهوری من به هیچ کشوری حمله نکرد...در دولت من به دلیل قوی بودن آمریکا، جهان یک مکان صلح‌آمیز بود. آمریکا کشوری باهوش بود، هم‌اکنون کشوری احمق است».

ترامپ در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا گفت: «آمریکا هم اکنون یک کشور احمق و ضعیف است».

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواه خودش به تعریف و تمجید از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پرداخت و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران ناتو را «احمق» خواند.

 

 

رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ آمریکا ادامه داد: «البته که وی (پوتین) فردی باهوش است اما کاری که ناتو می‌کند، خلاف هوشمندی را نشان می‌دهد. آن‌ها می‌گویند که روسیه را تحریم می‌کنیم، پوتین می‌گوید من ۲۵ سال تحت تحریم بودم . مسئله این نیست که پوتین باهوش است که البته فردی باهوش است، مسئله این است که رهبران ما احمق هستند».

دونالد ترامپ مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه «تصمیمش برای انجام حمله بی‌رحمانه به اوکراین را بعد از تماشای خروج فاجعه‌بار (نظامیان آمریکایی) از افغانستان گرفت».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ادامه داد: «دیروز خبرنگاران از من سوال کردند که آیا به نظر شما رئیس‌جمهور پوتین فردی باهوش است؟ من گفتم البته که او باهوش است. با گفتن این حرف آنها گفتند که بیان این حرف چیز بسیار بدی است».

ادعای رئیس‌جمهور سابق آمریکا: پوتین بعد از خروج فاجعه‌بار آمریکا از افغانستان تصمیم به حمله به اوکراین گرفت».

وی افزود: «در واقع کشورهای (عضو) ناتو و به واقع همه جهان آنقدر باهوش نیستند و در واقع برعکس باهوش هستند چرا که او (پوتین) دارد نگاه می‌کند که آنچه که از منظر استراتژیک دارد اتفاق می افتد هیچ عواقب یا تهدیدی برایش نیست».

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول