اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش طعنه‌آمیز بایدن به ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین +فیلم

جو بایدن به سخنان دونالد ترامپ درباره احمق خواندن رئیس‌جمهور آمریکا و تمجید از ولادیمیر پوتین پاسخ داد.

واکنش طعنه‌آمیز بایدن به ترامپ درباره باهوش خواندن پوتین +فیلم

به گزارش مانیتورینگ سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه جدید ضمن هشدار به روسیه درباره عواقب کوتاه مدت و بلندمدت حمله به اوکراین به اظهارنظر دونالد ترامپ علیه خودش و تمجید او از رئیس‌جمهور روسیه واکنش نشان داد.

«برایان تایلر کوهن» خبرنگار آمریکایی در مصاحبه با جو بایدن سوال کرد: «با نگاه به ماورای بحار ما داریم می‌بینیم که روسیه در اقدامی مغایر با حاکمیت اوکراین و به رغم هشدارهای جامعه بین‌المللی به اوکراین حمله کرده است. البته در همین اثنا شما افرادی مانند دونالد ترامپ را می‌بینید که پوتین را به عنوان فردی باهوش و نابغه می‌خوانند و او را تمجید می‌کنند... پیغام شما برای ترامپ و دیگران با توجه به حمله پوتین (به اوکراین) چیست؟».

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در جواب به این سوال به گفتن این جمله طعنه آمیز علیه رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا بسنده کرد: «من برای این حرف ترامپ که می‌گوید پوتین یک فرد نابغه است همانقدر اعتقاد دارم که خود ترامپ خودش را یک فرد نابغه بخواند».

بایدن گفت: همانقدر که به اظهارات ترامپ درباره نابغه بودنش اعتقاد دارم به حرف او درباره نابغه بودن پوتین اعتقاد دارم.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز گذشته ضمن تاختن به مواضع «ضعیف» دولت جو بایدن ادعا کرد، رئیس‌جمهور روسیه بعد از خروج فاجعه‌بار نظامیان آمریکایی از افغانستان تصمیمش را برای حمله به اوکراین گرفت.

ترامپ ضمن تمجید از مواضع «قدرتمند» دولت چهار ساله خودش در آمریکا گفت: «من تنها رئیس‌جمهور قرن ۲۱ هستم که روسیه در دوران ریاست‌جمهوری من به هیچ کشوری حمله نکرد...در دولت من به دلیل قوی بودن آمریکا، جهان یک مکان صلح‌آمیز بود. آمریکا کشوری باهوش بود، هم‌اکنون کشوری احمق است».

وی در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواه خودش درباره ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: «البته که وی (پوتین) فردی باهوش است اما کاری که ناتو می‌کند، خلاف هوشمندی را نشان می‌دهد. آن‌ها می‌گویند که روسیه را تحریم می‌کنیم، پوتین می‌گوید من ۲۵ سال تحت تحریم بودم . مسئله این نیست که پوتین باهوش است که البته فردی باهوش است، مسئله این است که رهبران ما احمق هستند».

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا: ما درباره حمله روسیه به اوکراین دو گزینه داشتیم یا اعمال تحریم‌ها و یا آغاز جنگ جهانی سوم.

برایان تایلر کوهن در ادامه مصاحبه اختصاصی با جو بایدن گفت: «ما قبلا دیده‌ایم که تحریم‌هایی علیه پوتین به خاطر (حمله روسیه به) گرجستان در سال ۲۰۰۸، بعد از (همه پرسی سال) ۲۰۱۴ در کریمه و حملات سایبری علیه انتخابات در سال ۲۰۱۶ (آمریکا) اعمال شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا در جواب گفت: «این تحریم‌ها شبیه به هیچ کدام از آنها نیست. ببینید شما دو گزینه دارید: (گزینه اول) آغاز جنگ جهانی سوم، جنگ کردن با روسیه جنگ فیزیکی با روسیه یا گزینه دوم، از این موضوع اطمینان حاصل کنید کشوری که اینقدر مغایر با قوانین بین‌المللی رفتار می‌کند در پایان بهای انجام چنین کاری را بپردازد».

هشدار بایدن به روسیه درباره «گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ» 

جو بایدن ادامه داد: «هیچ تحریمی وجود ندارد که فوری باشد (تاثیر فوری بگذارد) اینطور نیست که کسی را تحریم کنید و بگویید که شما دیگر نمی‌توانید رئیس‌جمهور روسیه باشید. من می‌دانم که این تحریم‌ها گسترده‌ترین تحریم‌های تاریخ هستند، تحریم‌های اقتصادی و تحریم‌های سیاسی».

 

به گفته وی، «هدف من از همان ابتدا این بود که اطمینان حاصل کنم همه ناتو و اروپایی‌ها را در یک اتفاق نظر نگه دارم چرا که من فکر می‌کنم یک چیزی که پوتین فکر می‌کرد بتواند انجام دهد این بود که ناتو را دچار تشتت و تقسیم کند و برای خودش روزنه بزرگ برای ورود و نفوذ (در ناتو) ایجاد کند و این موضوع اتفاق نیافتاد اگر متوجه شده باشید».

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد: «‌روسیه برای این (حمله به اوکراین) بهای جدی در کوتاه مدت و به ویژه در بلندمدت پرداخت خواهد کرد. این موضوع فقط در اروپا نیست بلکه در منطقه اقیانوس آرام هم هست، ژاپن، کره جنوبی استرالیا هم هستند در نتیجه به نظر من، اگر دموکراسی‌ها در سراسر جهان در کنار هم متحد باشند، این باعث افزایش احتمال این است که ما هرج و مرج کمتری داشته باشیم».

رئیس‌جمهور آمریکا: اقدامات پوتین نتیجه عکس داده و ناتو متحدتر شده است

از نظر وی، «هم اکنون نه تنها ناتو یکپارچه تر از قبل است بلکه ببنید در قبال فنلاند و سوئد و دیگر کشورها چه اتفاقی دارد می افتد. منظور من این است که او (ولادیمیر پوتین) دقیقا دارد برعکس آنچه را که در نظر دارد انجام دهد، انجام می‌‎دهد».

بایدن افزود: «آنچه من می‌دانم این است که ما باید همین مسیر را با متحدانمان به پیش ببریم و البته ما در همین مدت تسلیحات دفاعی و کمک‌های اقتصادی به اوکراین را ارائه می‌دهیم و به نظر من مهم است که ما همین مسیر را ادامه دهیم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول