اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چرا بلیت سینما باید گران شود؟

سخنگوی انجمن سینماداران می‌گوید حدود 2 سال است که قیمت بلیت‌های سینمای ایران افزایش نیافته و حال با افزایش قیمت تجهیزات و خدمات، چاره‌ای جز گران کردن بلیت سینما نیست.

چرا بلیت سینما باید گران شود؟

محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، درباره موضوع افزایش قیمت بلیت سینما، گفت: حدود دو سال از آخرین باری که قیمت بلیت‌های سینمای ایران افزایش یافته می‌گذرد، این حالی است که در این بازه زمانی با افزایش قیمت تجهیزات سینمایی و خدمات رو به رو بوده‌ایم و حقوق افراد مشغول در این صنف افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت 30 هزار تومانی بلیت سینما ظلمی بر افرادی است که در سینماهای کشور مشغول به کار هستند و باید برای این موضوع باید فکری اساسی می‌شد. به همین منظور پیشنهاد افزایش قیمت بلیت‌های سینمایی توسط شورای صنفی نمایش، به سازمان سینمایی داده شد و قرار است درباره آن تصمیم گیری نهایی شود. 

سخنگوی انجمن سینماداران بیان کرد: سینماهای کشور تمام درآمدشان به واسطه فروش بلیتی است که به فروش می‌رسانند و هیچ یارانه‌ای توسط دولت به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. به همین منظور اگر قیمت بلیت سینما افزایش نیابد، حیات سینماها با خطر رو به رو شده و بزودی شاهد تعطیلی برخی از سینماهای کشور خواهیم بود. 

وی افزود: این روزها اگر کسی بخواهد یک بسته چیپس خریداری کند باید حداقل ۲۵ هزار تومان پول پرداخت کند؛ اما بلیت سینما 30 هزار تومان است. سینماداران ایران دقیقاً همان تجهیزاتی را استفاده می‌کنند که در سینماهای دنیا وجود دارد، با این تفاوت که ما در ایران این تجهیزات را باید گرانتر هم خریداری کنیم، چرا که کشورمان تحریم است. 

صابری درباره برنامه پیشنهادی تخفیف در سینماهای کشور، اعلام کرد: پیشنهادی را مطرح کردیم که در آن برای رفاه حال مخاطبان سینمای ایران، دو سانس ساعت 11 و 13 تمامی سینماهای سراسر کشور در همه روزهای هفته به غیر از پنج شنبه و جمعه، بلیت‌های نیم بها به فروش برسد. البته این طرح زمانی اجرایی می‌شود که به تایید سازمان سینمایی برسد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول